ضعف‌های سیستماتیک توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر ارزیابی افراد بر اساس کار و تلاش تأکید کرد و گفت: ضعف‌های سیستماتیک توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز اسماعیل عبدالهی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بر ایجاد انگیزه، تحرک و آشنایی با وظایف در امور فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید با گفتمان مناسب، و برنامه‌ریزی هدفمند به‌دنبال جذب حداکثری همکاری افراد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه افراد باید بر اساس کار و تلاش ارزیابی شوند، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا به جای الزام و اجبار، افراد با رضایت قلبی فعالیت کنند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه قادر مطلق و بی‌نقص خداوند است و احتمال بروز نقص در انجام هر کار یا فعالیتی وجود دارد، تصریح کرد: قطعاً در امور انسانی ضعف‌هایی وجود دارد که با کار علمی می توان آنها را پیشگیری و یا برطرف کرد.

وی با بیان اینکه وجود ضعف در کارها و یا ناتوانی دیگران در پذیرش و یا انجام امور، توجیه مناسبی برای سلب مسئولیت افراد نخواهد بود، اضافه کرد: این نگاه غلط باید تغییر و اصلاح شود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در تمام عرصه‌ها نیازمند پیوست فرهنگی بر مدار تحلیل نیازها به‌ویژه نیازهای دانشگاه، استان، جامعه و آینده کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه وقتی صحبت از دانشگاهی در تراز انقلاب و مطابق با توصیه‌های مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، دانشگاهی با مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی تمام عناصر آن در رفع چالش‌ها مد نظر است، تشریح کرد: اگر این تفکر در امور نهادینه شود، موجب رضایتمندی، جلب اعتماد عمومی، اعتبار و عزت دانشگاه خواهد شد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه دانشگاه نیازمند حضور مسئولانه و نگاه علمی نو برای حل مسائل است، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به‌دنبال رفع دغدغه‌های جامعه به‌ویژه دانشجویان بود.

کد خبر: 997505

وب گردی

وب گردی