رشد 31 درصدی تعداد دانشجویان زن مقطع دکتری در 10 سال گذشته + جدول

تعداد دانشجویان زن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برحسب رشته تحصیلی در جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز آمار ایران در سال جاری، جداول آماری متعددی منتشر و در بازه‌های متنوع زمانی، تعداد دانشجویان دوره های مختلف تحصیلی مؤسسات آموزش عالی بر حسب رشته تحصیلی را برآورد کرده است.

در یکی از جدول‌های منتشره، تعداد دانشجویان زن دوره‌های مختلف تحصیلی مؤسسات آموزش عالی برحسب رشته‌ تحصیلی اعلام و دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی به تفکیک مشخص شده اشت.

مأخذ این جدول، سالنامه آماری کشور است و آمار دانشگاه آزاد و آمار کلی و اظهاری دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ٨٧-١٣٨٦ را نیز شامل می شود.

البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی ٨٨-١٣٨٧ آمار تعدادی از دانشگاه های تحت پوشش خود را اعلام نکرده است.

نکته جالب آمار بالای دانشجویان زن محصل در مقطع کارشناسی است. یک میلیون و 179 هزار و 750 نفر از مجموع تعداد یک میلیون 871 هزار و 596 نفری دانشجویان زن در سال تحصیلی 1395-96، در مقطع لیسانس درس خوانده اند که 63.03 درصد از آمار کل را شامل می شود.

همچنین تعداد دانشجویان زن مقطع دکتری در 10 سال گذشته با رشد 31.25 درصدی روبرو شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997516

وب گردی

وب گردی