پایان تصرف غیرقانونی خوابگاه متأهلی با ورود مأموران حراست دانشگاه

کمیته تخلیه خوابگاه دانشگاه تهران یک واحد خوابگاه متأهلی این دانشگاه را که شش ماه توسط یکی از فارغ‌التحصیلان غیرقانونی و با نادیده گرفتن حق دیگر دانشجویان متأهل این دانشگاه تصرف شده بود، تخلیه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر ورود غیرقانونی مأموران حراست دانشگاه تهران به یکی از واحدهای خوابگاه متأهلین جلال آل احمد این دانشگاه منتشر شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز ورود مأموران به این واحد دانشجویی را قانونی خواند و گفت: دانشجوی موردنظر سال 1396 قرارداد سکونتش تمام می‌شود و بیش از یک سال و نیم به‌صورت غیرقانونی ساکن خوابگاه بوده است. این دانشجو مهرماه سال 1397 بعد از دفاع از پایان‌نامه‌اش فارغ‌التحصیل می‌شود و شش ماه هم پس از فارغ‌التحصیلی به‌صورت غیرقانونی در این واحد خوابگاهی سکونت داشته است.

به‌نژاد ادامه داد: در این یک سال و نیم چندین اخطار برای تخلیه این واحد صادر کردیم که متأسفانه هیچ اقدامی از طرف این فرد که در حال حاضر دانشجو نیست و شهروند محسوب می‌شود، صورت نگرفت. در آخرین اخطار نیز یک هفته برای تخلیه فرصت داده شده بود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ترکیدگی لوله آب این واحد و عدم حضور این فرد در خوابگاه را یکی دیگر از دلایل ورود به آن اعلام کرد و گفت: لوله خوابگاه مربوطه نیز ترکیده بود و عملاً به آن واحد خسارت بسیاری به دلیل نبود این فرد وارد شد. امکان داشت دیگر واحدهای خوابگاه نیز دچار خسارت شوند؛ بنابراین نسبت به تخلیه آن واحد اقدام شد.

فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران که شش ماه با نادیده گرفتن حق دانشجویان متأهل این دانشگاه، یک واحد متأهلی را تصرف کرده بود، به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران با در اختیار گذاشتن کلید این واحد به همسایه‌اش احیاناً از این واحد خوابگاهی برای حضور دوستان و آشنایانشان که از شهرستان به تهران می‌آمدند استفاده می‌کرد؛ اما در حال حاضر این واحد متأهلی در اختیار دانشگاه تهران است و یک دانشجو برای سکونت در آن واحد معرفی شده است.

کمبود خوابگاه متأهلی شرایط سختی برای تحصیل زوج‌های دانشجو رقم زده است و زیاده‌خواهی برخی دانشجویان و عدم تمکین به قانون نیز حق برخورداری دانشجویان متأهل از این خوابگاه‌ها را گرفته است. چندی پیش وزیر علوم در خصوص خوابگاه‌های متأهلی گفته بود تمام تلاشش این است که خوابگاه‌های متأهلی را در دانشگاه‌ها توسعه دهد، موضوعی که در قانون بودجه هم توجه شده؛ اما نه به این شکل که بودجه‌ای برای ساخت این خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده باشد بلکه برای اینکه به این مسئله رسیدگی شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 997527

وب گردی

وب گردی