برگزاری اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری مؤسسه مطالعات سبک زندگی در دانشگاه تهران

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری مؤسسه مطالعات سبک زندگی و سلامت دانشگاه تهران با حضور دکتر محمد رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه، در دفتر معاون پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت پژوهشی، دکتر رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه تهران، در این جلسه توسعه دانش سبک زندگی را با اهمیت توصیف کرد و شکل‌گیری مؤسسه مطالعات سبک زندگی و سلامت را گام مؤثری در این مسیر دانست.
وی ضمن برشمردن انواع سه‌گانه مؤسسات در دانشگاه تهران، مؤسسه مذکور را مؤسسه نوع دو خواند و انتخاب فردی توانمند به‌عنوان رئیس مؤسسه مطالعات سبک زندگی و سلامت را خواستار شد.
دکتر موسوی موحدی، رئیس مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک، سبک زندگی را منظومه‌ای از فرهنگ زندگی، امنیت غذایی، محیط زیست و معماری عنوان کرد و دو ویژگی مهم دارا بودن تفکر در حوزه سبک زندگی و داشتن وقت کافی برای پیگیری امور را برای رئیس این مؤسسه ضروری دانست.
دکتر مصداقی‌نیا، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از تأسیس این مؤسسه و با اهمیت دانستن آن، دانشگاه تهران را خواستگاه افکار نو و بدیع دانسته و افزود: رئیس مؤسسه باید با وزارت بهداشت و درمان هماهنگی خوبی داشته باشند و هنر آموزش سبک زندگی را دارا باشد.
دکتر سید محمدعلی توکل کوثری، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی، تأکید کرد: «این مؤسسه می‌تواند نمونه‌ای از همکاری‌های بین دانشگاهی باشد چرا که دامنه مطالعات سبک زندگی بسیار وسیع است».
وی سلامت معنوی و سلامت اجتماعی را از موضوعات بدیع علمی برشمرد و به مطالعات دانشگاه هاروارد اشاره کرد که مبارزه با سرطان از طریق تغییر سبک زندگی را مطرح نموده است.
همچنین دکتر زهرا امام‌جمعه، رئیس پردیس ارس ضمن تأکید بر جنبه فعالیت‌های ترویجی مؤسسه؛ نقش این مؤسسه در توسعه مرزهای دانش در حوزه سبک زندگی را مهم ارزیابی کرد. وی ضمن اشاره به ایجاد شورای سلامت اجتماعی در وزارت بهداشت، تعامل با آن وزارتخانه را خواستار شد.
در ادامه جلسه دکتر عبدالرحمان رستمیان، معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری مؤسسه مطالعات سبک زندگی و سلامت، آغاز به کار این مؤسسه را به معنی عبور ایران از بیماری‌های میکروبی و نیاز به تلاش مضاعف برای حل بیمارهای غیرواگیر که سبک زندگی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست دانست و افزود: «تقریباً دوسوم بیماری‌های غیرواگیر را می‌توان از طریق سبک زندگی پیشگیری کرد».

کد خبر: 997528

وب گردی

وب گردی