ایجاد دانشگاه کارآفرین برای پاسخگویی به مشکلات مردم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در جلسه هم‌اندیشی دبیران انجمن های علمی با مسئولان دانشگاه، اظهار کرد: همه امکاناتی که در دانشگاه ایجاد شده همه از درآمدهای مردم است و مدیریت دانشگاه بدون درآمد نفت است و ما باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

وی گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی انجمن‌های علمی، میدان دادن به دانشجویان فعال است و تشکل‌های دانشجویی اولویت برگزاری این کارگاه‌ها را دارند. تاکید بر این است تا گروه‌هایی که در تشکل‌ها و به صورت سازماندهی شده کار می کنند در اولویت برگزاری کارگاه‌ها باشند.

رسولی افزود: با برگزاری جلسات منظم انجمن‌های علمی و بررسی دغدغه‌های متناسب با شأن دانشگاه و انجمن می توان مشکلات را زودتر حل و به اصل مطلب برسیم.

وی اضافه کرد: در تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها دنبال آن هستیم که هدفدار و آزمایشگاه‌های مرجع باشند و استانداردسازی شوند .

رئیس واحد اردبیل گفت: همه امکاناتی که در دانشگاه ایجاد شده همه از درآمدهای مردم است و مدیریت دانشگاه بدون درآمد نفت انجام می‌شود. ما باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

رسولی افزایش بهره‌وری را از برنامه‌های دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: انجمن‌ها باید مشارکت کنند و با اینکه در تخصیص منابع با مشکل روبرو هستیم؛ ولی همه آنها قابل حل است.

وی افزود: وقتی برنامه‌ای انجام شد که ارزش فرهنگی و علمی و اجتماعی دارد حتما ارزش اقتصادی هم در آن نهفته است.

رسولی ارزش‌های محوری در دانشگاه را در مسئله‌گرایی، نوآوری و تعالی معنوی تعریف کرد و گفت: انجمن‌ها باید به دنبال موضوع مسئله‌گرایی و نوآوری باشند و مسئله را از خود دانشگاه و جامعه انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم که خود اتکا باشیم و از امکانات و منابع دانشگاه بهترین استفاده را ببریم و خلق ارزش کنیم و با مشارکت و مکمل شدن همدیگر می‌توان باعث تعالی معنوی شویم.

رسولی افزود: تلاش بر این است که دانشگاه به عنوان مرکز فن‌آور ایجاد شود و دنبال فراهم‌کردن زمینه‌هایی برای سهولت اشتغال دانشجو هستیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه با استفاده از سرمایه‌ی فکری، تخصصی و مدل‌های ذهنی درست می‌توانیم به پایداری برسیم و رشد کنیم.

رسولی محدودیت‌ها را باعث رشد خلاقیت دانست و اظهار کرد: باید از محدودیت، ارزش خلق کرد و با هنر مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه‌ای ایجاد کنیم که به دانشگاه خود افتخار کنیم و با مشارکت و همکاری این کار، شدنی است.

رسولی به برنامه‌های تحولی معاونت‌ها اشاره کرد و افزود: انجمن‌های علمی هم می‌توانند هر کدام 5 برنامه تحولی داشته باشند و علاوه بر دانشگاه، آثار آن در جامعه نیز قابل مشاهده باشد.

در این جلسه دانشجویان مشکلات انجمن‌های علمی را مطرح کردند و مسئولان به سؤالات حاضرین پاسخ دادند.

عمده مشکلات انجمن‌ها موضوعاتی از قبیل نحوه برگزاری کارگاه‌های علمی، بازدیدهای علمی، مشکل نظارت بر انجمن‌ها، تداخل با سایر برنامه‌ها، عدم هماهنگی، نبودن اتاق به تعداد انجمن‌های علمی، طولانی بودن زمان امضای فرم درخواست اردوهای علمی و موضوع مشکلات مالی و مشارکت با سایر گروه‌ها بود.

کد خبر: 997535

وب گردی

وب گردی