رونمایی از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان

در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز، از فروشگاه مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر به عنوان نخستین فروشگاه آنلاین صنایع دستی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور هنری و فرهنگی، سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، شکراله قاسمی معاون صنایع دستی استان و کریم زرگریان مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر برگزار شد.

در این مراسم مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر با ابراز خرسندی از شروع رسمی فعالیت این مجتمع اظهار داشت: فعالیت ابتدایی مجتمع از مرداد 97 آغاز شد و خوشبختانه توانستیم ظرف کمتر از یکسال به همت همکاران‎مان در شوشتر این مجتمع را به معرض ظهور برسانیم.

کریم زرگریان با بیان این‎که خوشبختانه با حمایت‎های عوامل معاونت صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، در هفت ماه گذشته مراحل ثبت برند و زمینه‎سازی برای صادرات محصولات شرکت نیز انجام شد افزود: سعی داریم از ابتدای نیمه اول سال 98 صادرات مجتمع را آغاز کنیم.

او در ادامه با اشاره به این‎که در بخش پژوهشی نیز توانستیم عبابافی شوشتر را پس از حدود 200 سال به مرحله احیاء برسانیم خبر داد: در اواسط ماه جاری، آئین رونمایی از عبابافی شوشتر با حضور مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مسئولان شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر تولیدات این مجتمع را شامل دست‎بافته‎ها اعم از البسه، کیف، کفش و ... عنوان کرد و گفت: به لطف خدا با راه‎اندازی این مجتمع توانستیم در بخش تولید برای 23 به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کنیم.

وی بیان کرد: مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر علاوه بر این‎که به صورت اینترنتی تولیدات خود را عرضه می‎کند، در قلعه سلاسل این شهرستان همه روزه پذیرای مهمانان، همشهریان و هماستانی‎های عزیز است.

زرگریان با تمجید از همکاری و تعامل سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و شکراله قاسمی معاون صنایع دستی وی افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای تحت نظارت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان فعالیت می‎کند و مسئولان این اداره‎کل با حمایت‎های بی‎دریغ خود در راستای رشد و توسعه و احیای رشته‎های صنایع دستی کهن‎شهر شوشتر باعث شدند این مجتمع آغاز به کار کند.

او با تأکید بر این‎که مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبا شوشتر، نخستین فروشگاه آنلاین تولید محصولات صنایع دستی در استان خوزستان است، اظهار امیدواری کرد: این مجتمع اولین مجتمعی باشد که در سال 1398 رشته دیبابافی شوشتر که روزگاری تن‌پوش کعبه بوده است را احیا می‎کند.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی اقوام ایرانی که از یکم اسفندماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز آغاز به کار کرده بود، شب گذشته (شنبه) به کار خود پایان داد.

کد خبر: 997580

وب گردی

وب گردی