«نظریه پردازی» برای رسیدن به تحول علمی، ضروری است/ لزوم تشکیل گفتمان تاثیرگذار با حضور اندیشمندان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از ضرورت‌های رسیدن به تحول علمی، نظریه‌پردازی است.

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» و نتایج این طرح در تبیین موازین انقلاب اظهار کرد: گفتمان علمی انقلاب اسلامی، در حوزه اسلامی سازی علوم انسانی است؛ حرکت به سمت اسلامی سازی علوم انسانی در گروی این است که اندیشمندان و صاحب نظرانی که درون دانشگاه در حال فعالیت هستند پا به این عرصه بگذارند.

وی افزود: نتیجه ورود اندیشمندان به عرصه اسلامی سازی علوم انسانی، شکل‌گیری یک گفتمان عظیم و تاثیر‌گذار در این حوزه خواهد بود.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این که نیمی از آموزش عالی کشور را در اختیار دارد، اگر موفق شود این گفتمان عظیم و فراگیر را درون واحدهای خود عملیاتی و ایجاد کند، گام های بزرگی را در حوزه تحول علوم انسانی برداشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد، تصریح کرد: یکی از ضرورت های رسیدن به تحول علمی، نظریه پردازی است؛ این موضوع در تمامی حوزه‌ها صدق می‌کند و فقط مربوط به علوم انسانی نیست. به دلیل گستردگی علوم انسانی در دانشگاه های کشور، بیشتر کرسی های آزاد اندیشی در این حوزه شکل گرفته است.

وی در پایان اذعان داشت: برگزاری نشست‌هایی در راستای گفتمان علمی انقلاب اسلامی، به ارتقای نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی به دو صورت ترویجی و تحقیقی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997585

وب گردی

وب گردی