بیوشیمی معدنی ترکیبات فلزی ضد سرطان منتشر شد

کتاب «بیوشیمی معدنی ترکیبات فلزی ضد سرطان» تالیف آنیتا عابدی دانشیار گروه شیمی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیماری سرطان و راه های احتمالی درمان آن از جمله مسائلی است که ذهن بسیاری از زیست شناسان و بیوشیمست ها را به خود جلب کرده است. در نیمه دوم قرن گذشته، شیمی درمانی، با امیدهای بسیار برای درمان سرطان در برخی موارد معرفی شده است.
به علت افزایش شیوع مرگ و میر ناشی از سرطان ها و نقص روش های شیمی درمانی و رادیودرمانی در فرم های پیشرفته سرطان، نیاز به روش های جدیدی برای کنترل این بیماری احساس می شود. بهینه کردن داروهای شیمی درمانی و همچنین استفاده از حداقل غلظت داروها از جله راهکارهایی است که می توان برای کاهش اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی استفاده کرد.
این کتاب با هدف اهمیت بیماری سرطان با توجه به ارائه ترکیبات فلزی ضد سرطان تدوین شده است. طبقه بندی داروهای فلزی ضد سرطانی، براساس هدف مورد نظر درمانی، نوع فلز و سطح کاربرد کلینیکی، از جمله مسائل مشروح در این کتاب است. البته با در نظر گرفتن عدم قطعیتی که هنوز بر بعضی ترکیبات عنوان شده است می توان گفت بیشتر ترکیبات تحقیق شده هنوز قابلیت به کارگیری را ندارد و مطالب ارائه شده معرفی جامعی از کمپلکس های فلزی با خاصیت ضد تومور و چگونگی عملکرد آن ها را در محیط فیزیولوژیکی است که می تواند در توسعه داروهای جدید موثر باشد.
این کتاب مهمترین کمپلکس های معدنی با خاصیت ضد تومور را معرفی می کند و جهت استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی شیمی معدنی تالیف و در 7 فصل تدوین شده است. فصل اول طبقه بندی ترکیبات فلزی ضد سرطان براساس نوع فعالیت آن ها، فصل دوم و سوم به فعالیت ضد سرطان ترکیبات پلاتین، فصل چهارم پراکندگی داروی پلاتین در سلول ها ی سرطانی و تومورها، فصل پنجم اندرکنش سیس پلاتین با بیومولکولهای دهنده سولفور، فصل ششم فعالیت ضد سرطانی ترکیبات فلزی غیر پلاتینی و دست آخر فصل هفتم به استفاده از فناوری نانو در درمان سرطان اختصاص دارد.
کتاب «بیوشیمی معدنی ترکیبات فلزی ضد سرطان» تالیف آنیتا عابدی دانشیار گروه شیمی در 247 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 25 هزار تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد.
انتهای پیام/
کد خبر: 997589

وب گردی

وب گردی