وقتی قطعه‌ساز مدعی مجبور به فروش زمین می شود

یکی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازی‌های صنعت خودرو که اخیرا ادعای توانایی خرید سهام خودروسازان را هم داشته، اکنون به دلیل بدهی‌های گسترده مجبور به فروش زمین و دارایی های خود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گروه قطعه‌سازی عظام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازهای کشور دارای ۱۲ شرکت زیر مجموعه در تولید قطعات خودرو است که اکنون به دلیل بدهی‌های گسترده و بعضا چندین ساله خود به یکی از خودروسازان مجبور به معاوضه و فروش زمین به جای بدهی‌های خود شده است.

جالب ماجرا اینجاست که این قطعه سازی که اکنون توان اداره شرکت‌های زیر مجموعه خود و حفظ نیروی انسانی و اموال و سرمایه های خود را ندارد، اخیرا خواستار خریداری سهام یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی های کشور شده بود.

جالب‌تر ماجرا اینجاست که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گروه عظام برخلاف رویه معمول در حال حاضر یکی از بدهکاران بزرگ به ایران‌خودرو بوده و درخواست داده به جای پرداخت بدهی چندین ساله خود زمین معاوضه کند.

به گفته کارشناسان یکی از دلایل چالش‌های مالی حال حاضر عظام، سرمایه گذاری این شرکت در حوزه‌های غیر تخصصی از جمله گردشگری است.

حال چند سوال مطرح می شود، اول اینکه یکی از قطعه‌سازان بزرگ خودرو چرا باید سرمایه های خود را در این شرایط حساس صنعت خودرو در حوزه های دیگر به کار بگیرد که اکنون به دلیل کمبود نقدینگی نه تنها خود و کارکنانش را با مشکل جدی مواجه کند بلکه با کاهش تولید قطعات، تیراژ تولید خودروسازان را هم کاهش داده و قیمت خودرو را اینجور لحظه ای در بازار بالا ببرد.

سوال دوم اینکه یک مجموعه قطعه سازی که اکنون به دلیل نداشتن استراتژی مناسب دچار بحران مالی و مجبور به فروش و تبدیل سرمایه های خود شده است چطور می خواهد سهام عمده یکی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازی‌های کشور را در اختیار گرفته و به حوزه خودروسازی هم ورود پیدا کند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 997611

وب گردی

وب گردی