پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی برگزار می شود

پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی از فردا 8 اسفندماه، به مدت چهار روز در دانشگاه کراچی پاکستان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گردهمایی دانشمندان برجسته جهان توسط بنیاد مصطفی(ص) و به میزبانی دانشگاه کراچی پاکستان از فردا، 8 اسفندماه بمدت چهار روز در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی با حضور مسئولین علمی و مدیریتی از جمله عَذرا فَضَل پیچوهو؛ وزیر بهداشت ایالات سند پاکستان، عطاء الرحمان؛ وزیر علوم سابق پاکستان و رئیس سابق کامستک، حسین سومرو؛ رئیس بنیاد علمی اکو، خورشید حسنین؛ مشاور هماهنگ­کننده کل کامستک، محمد اجمل­خان؛ رئیس دانشگاه کراچی پاکستان، روسای دانشگاه­های پاکستان، رسول دیناروند؛ رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، زینب حمیدزاده؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان و سیدعلی عمرانی؛ رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) برگزار می­‌شود.

به‌منظور ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طرحی به‌عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی» “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” در دستور کار قرار گرفت. طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

در پنجمین نشست استپ 70 دانشمند برتر از 23 کشور جهان از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، انگلستان، عربستان، یمن، مالزی، عمان، مصر، ترکیه، قزاقستان، بنگلادش، عراق، لبنان، اردن، بحرین، هند، آلمان، سوئد، کویت، ایران، سنگاپور و امارات حضور دارند و در این چهار روز به بحث و تبادل نظر در زیر شاخه­های بیماری­های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان چالش­‌ها و راه حل­‌های مناسب آن‌­ها و همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر می‌­پردازند.

سخنران اصلی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، پروفسور جکی‌­یینگ، برگزیده سال 2015 جایزه مصطفی(ص) و از اساتید برجسته علم و فناوری جهان است که در این نشست در پنل‌­های مختلف با دیگر دانشمندان گفتگو می‌­کند.

از اهداف این نشست می‌­توان به طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی(ص)، همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی و توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد.

در طی این سه روز، نشست‌ها و پنل‌های مختلفی از جمله "پنل اقدامات موثر و متمایز برای غلبه بر چالش­های مرتبط با سلامت در جهان اسلام"، "پنل تجاری­ سازی در بخش­ های سلامت، کمبود تجهیزات و راه حل­ها برای همکاری­های مشترک"، "نشست برطرف­کردن موانع و شناسایی راه­های افزایش شبکه مشارکت زنان در بهداشت عمومی جامعه"، "نشست آخرین راهکارهای تشخیص و توسعه دارو برای غلبه بر چالش­های ناشی از بیماری های غیرواگیر در جهان اسلام"، "نشست سهم مشارکت زنان در آینده دهکده جهانی"، "آخرین دستاوردهای شیمی­-دارویی" و "آخرین دستاوردهای پیشرفته­ترین راه حل­های تشخیص و درمان" برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که همزمان با شروع پنل‌­های مختلف نشست استپ2018، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) با حضور شرکت­هایی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد که آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب محصول و خدمت ارائه می‌­کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997619

وب گردی

وب گردی