«علم و پژوهش» و «اخلاق و معنویت» از ارکان مهم بیانیه رهبری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کشور ما بر محور علم حرکت می‌کند و افتخارش در این چهل سال مبتنی بر علمی است که به جهادگری تبدیل شده و شهدای جهاد علمی در آن پرچمدار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در حال حاضر در ایامی قرار داریم که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. در این ایام بیانیه‌ای از سوی حکیم بزرگ و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تحت عنوان «گام دوم انقلاب» و خطاب به جوانان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این بیانیه، راهی که انقلاب رفته را به نیکی توصیف کرده و خبر خوشی از آغاز چله دوم دارد، اظهار داشت: بیانیه مقام معظم رهبری تبیین کننده نظریه نظام انقلابی است. انقلاب، نظام را ساخت و نظام، یک دولت را ایجاد کرد؛ اما قرار نیست که انقلاب و نظام وارد چهارچوب‌هایی شود که پیری بر آن مستولی شود. در نظریه نظام انقلابی تأکید شده که جوانان چله‌های انقلاب را با ایثار و جهاد که خصوصیات دوران جوانی است، آغاز کرده و آن را به بلوغ می‌رسانند و چله دیگر را با جدیت شروع می‌کنند.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» هفت رکن اساسی را بر می‌شمارند، گفت: دو رکن اول و دوم طرح‌شده در این بیانیه در جشنواره جایزه ملی ایثار مصداق دارد. رکن اول آن علم و پژوهش است. خدا را شاکریم که در ایامی زندگی و کار علمی می‌کنیم که هدایتگر اول این کشور جایگاه علم را اینگونه رفیع قدر می‌شناسد و کشور بر محور علم حرکت می‌کند. افتخار این کشور در چله‌ای که گذشت و حرکت در چله‌ای که پیش روی آن است، مبتنی بر علم است.

وی افزود: منظور از این علم، علمی است که در عرصه جهاد و جهادگری تبیین شده است، علمی که در آن شهدای جهاد علمی پرچمدارند که در این علم بدون ایثارگری نمی‌توان کاری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رکن دوم مطرح‌شده در بیانیه «گام دوم انقلاب» اخلاق و معنویت است، خاطرنشان کرد: علمی که درون آن اخلاق و معنویت جایگاه ویژه‌ای دارد، حائز اهمیت است. در اخلاق امری که می‌تواند انسان را به بلوغ برساند، ایثار است. در چله‌ای که گذشت، ایثار رمز موفقیت در عرصه‌های علمی و در توفیقات معنوی این ملت بزرگ بود و در عرصه‌ای که این ملت در پیش دارند، ایثار نقش محوری دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیار نیکوست که سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: یک‌ششم دانشجویان این دانشگاه از خانواده ایثارگران و شهدا هستند که بسیار باعث افتخار است که میزبان بزرگان و ایثارگران عرصه جهاد علمی هستیم. مردمی که تاریخ ندانند و به تاریخ خود تکیه نکنند، آینده‌ای پیش رو ندارند. جامعه‌ای که گذشته خود را فراموش کند، از آینده روشنی برخوردار نخواهد بود. از این روست که ایثارگران و ایثارگری را پاس می‌داریم، چرا که می‌دانیم ریشه‌ای در گذشته داریم و می‌توانیم با استفاده از گذشته، آینده درخشانی برای خود بسازیم.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: توجه به ایثارگران و ایثارگری نیاز جامعه است نه لطف جامعه. توجه به خدمت بزرگان و ایثارگرانی که امنیت و درخشش این مرز و بوم مرهون فداکاری‌های آنهاست، بسیار بااهمیت است. ما به برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار نیاز داریم نه خانواده ایثارگران، چرا که فردای درخشان در گرو نگاه به گذشته موفقیت‌آمیز این ملت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997641

وب گردی

وب گردی