شفافیت و انضباط مالی در اولویت اداره بودجه دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شفافیت،‌ انضباط مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها مهم‌ترین محورهای بودجه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، حسین جوادی روز گذشته با حضور در مرکز رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی از قسمت‌های مختلف آن بازدید و با دکتر صالح اسکندری رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به جایگاه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بین دانشگاهیان کشور، گفت: رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکردها توفیقات بسیاری را به‌دست آورده‌اند و در بین رسانه انقلابی و دانشگاهی جریان‌ساز شده‌اند.

جوادی دانشگاه آزاد اسلامی را شجره طیبه نظام دانست و ادامه داد: تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقای فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه شده است. عملیات زیرساختی و ساختاری برای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی درحال پیگیری است.

وی درباره مدیریت هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: شهریه‌های دانشجویی جزو حق‌الناس به‌شمار می‌رود؛ با تأکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی محوریت برنامه و بودجه صرفه‌جویی، شفافیت، انضباط مالی و مدیریت هزینه‌‌های دانشگاه بوده و در همین راستا لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اعضای هیئت علمی و نخبگان جوان و کارکنان در این راستا بهره‌گیری به‌عمل آید.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از یکپارچه‌سازی نظام بودجه، مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدامات زیرساختی برای شفافیت هرچه بیشتر نظام‌های مالی و بودجه‌ای دانشگاه در حال انجام است که به‌صورت آنلاین تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌یکدیگر متصل خواهد کرد.

جوادی همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مجلس با دانشگاه آزاد اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات قابل‌توجهی در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، مسئله‌محوری دانشگاه، توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و کمک به نظام سلامت و ارتقای سطح سلامتی انجام داده است که برای تداوم این راه باید همکاری‌های لازم از سوی دولت و مجلس صورت گیرد.

وی در تکمیل سخنان خود ادامه داد: برای پیشبرد شفاف و نظامند بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی و تسریع در کوتاه کردن فرایندها، سال مالی دانشگاه هماهنگ با سال تحصیلی تغییر پیدا کرد، همچنین مدیریت بهینه منابع دانشگاه آزاد اسلامی در سایه تعامل منطقی، همدلی و همفکری کارکنان و اعضای هیئت علمی میسر خواهد بود که کارایی، اثربخشی و صرفه اقتصادی در مصرف منابع نتیجه نهایی آن خواهد بود.

به گفته جوادی؛ در سال جاری تدابیر مناسبی اندیشیده شد و اقداماتی در راستای رفاه بیشتر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص بسته‌های حمایتی تحقق پیدا کرد.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از استقرار سامانه ارزیابی عملکردی مستمر در بین واحدهای دانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی در راستای نیل به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی مورد پایش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

جوادی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه تراز انقلاب، به جایگاهی که مقام معظم رهبری در نظر دارند برسد. تمام این فعالیت‌ها و اقدامات برای ارتقای کیفی دانشگاه با حمایت و تدابیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی درحال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997656

وب گردی

وب گردی