ظریف، زنگنه و همتی در خط مقدم مبارزه با آمریکا هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز وزارت‌خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت در خط مقدم مبارزه با آمریکا هستند، گفت: سایر وزرای دولت در خط دوم مبارزه قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی که صبح امروز(سه شنبه) برگزار شد ضمن تبریک میلاد صدیقه کبری(س) اظهار کرد: امروز گزارش امیدوارکننده‌ای در این مجمع ارائه شد که نشان می‌دهد علیرغم مشکلات و سختی‌هایی که آمریکا با تحریم‌های بانکی و فروش نفت به ما تحمیل کرده است، موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه خط مقدم ما در برابر آمریکا امروز وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت است، افزود: البته بقیه وزارتخانه های اقتصادی هم در خط دوم مبارزه با آمریکا هستند و من از هر ۳ عضو دولت که در خط مقدم این ایستادگی هستند تشکر می کنم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علیرغم سختی هایی که داشتیم به موفقیت هایی هم رسیده ایم. خوب است که موفقیت ها و پیشرفت های ما را مردم بدانند. البته مردم توقعات درستی دارند که باید برآورده شود.

روحانی یادآور شد: اگر وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت کاری در برابر آمریکا انجام می دهند به نمایندگی از مردم است و همه تلاش ها به نمایندگی از ملت ایران انجام می شود.

وی با اشاره به آمارهای جلسه قبلی مجمع بانک مرکزی بیان کرد: قاعدتا باید در شرایط تحریم تراز تجاری ما خیلی مطلوب نباشد اما امروز یک تراز تجاری خوبی داریم. ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در برابر ۳۸.۶ میلیارد دلار واردات که نشان دهنده این است که تراز تجاری خوبی داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش هایی واردات ما با افزایش مواجه بوده مانند کالاهای اساسی و در مقابل مواردی هم با افزایش صادرات مواجه بوده‌ایم. این نشان می دهد که کشور می تواند با کمتر از ۴۰ میلیارد دلار نیازهای وارداتی خود را تامین کند.

روحانی تاکید کرد: درست است که آمریکا به ما فشار آورده، اما امروز موفقیت های حقوقی و بانکی در برابر آمریکا داریم و ۳ بار در دادگاه های بین‌المللی موفق شدیم که آمریکا را شکست دهیم. یک بار در مورد خروج آمریکا از برجام و صلاحیت دادگاه بین المللی، یک بار دیگر برای قرار موقت که به نفع ایران صادر شد و در مورد اعمال تحریم ها بود، همچنین یک بار دیگر صلاحیت دادگاه راجع به پول های بانک مرکزی به مبلغ ۲ میلیارد دلار بود که آمریکایی‌ها ضبط کرده بودند و باز ایران رای موافق دادگاه را جلب کرد.

وی اظهارداشت: دو بار هم در دادگاه‌های اروپایی پیروز شدیم و ارقام ۶ میلیارد دلاری و ۱.۶ میلیارد دلاری در این دادگاه ها به نفع ایران صادر شد.

کد خبر: 997664

وب گردی

وب گردی