توسعه همکاری‌های علمی آموزشی دانشگاه آزاد واحد اهر با اداره آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی با اداره آموزش و پرورش این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی سلیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش این شهر بر ضرورت همکاری های بین بخشی تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وحد اهر به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی منطقه ارسباران با درجه سازمانی بسیار بزرگ الف، اعضای هیئت علمی با مرتبه علمی بالا و امکانات و فضاهای مناسب آموزشی و پژوهشی و فرهنگی آماده همکاری و همراهی با آموزش و پرورش اهر است.

وی به پتانسیل بالای آموزش و پرورش اهر و نقش شایسته آن در تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه اشاره کرد و افزود: این شهرستان در سطح استان، یکی از شهرهای فرهنگی و مهد عالمان و اندیشمندان و فرهیختگان است که باید با ارتقای همکاری های این دو مجموعه علمی و آموزشی بتوانیم گام‌های عملی در جهت ارتباط مستمر این دو نهاد علمی برداریم.

این مقام مسئول از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای برگزاری همایش ملی و منطقه ای مشترک، استفاده دانش آموزان از امکانات آزمایشگاهی، ورزشی، کتابخانه ای، فرهنگی و سایر مواردی که بتواند این دانشگاه را در ارتقای دانش آموزان و افزایش دانش علمی آنها مفید واقع شود، خبر داد.

سلیمی به برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های کوتاه مدت و بلند مدت نیز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه آماده برگزاری این کارگاه ها و دوره در محل دانشگاه با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه های مختلف برای معلمان عزیز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در ادامه گفت: این دانشگاه برنامه ریزی کرده برای تسهیل در ادامه تحصیل معلمان عزیز، زمان برگزاری کلاس ها را بر اساس اعلام برنامه آموزش و پرورش و همکاران فرهنگی برنامه ریزی کند تا خللی در امورات آموزش فرهنگیان عزیز پیش نیاید.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اذربایجان شرقی همچنین اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری ها و پیشنهادات مسئولان آموزش و پرورش بتوانیم رشته های متناسب با نیاز بازار کار، ایجاد و با رشته های مکمل، زمینه را برای ادامه تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه ای در این دانشگاه فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد با امضای تفاهم‌نامه های مشترک، تسهیلات و تمهیدات ویژه ای را برای ادامه تحصیل دانش اموزان رشته های فنی و حرفه ای فراهم کنیم.

رئیس واحد اهر در پایان ضمن اظهار خرسندی از توسعه همکاری های مشترک، آینده ای نوید بخش را برای تداوم این نوع همکاری ها پیش بینی کرد.

رمضانپور: باید توانمندی‌های دانشگاه را به دانش‌آموزان معرفی کنیم

مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این جلسه بر ضرورت تبادل تجربیات، همکاری های مشترک مابین نهادهای علمی آموزشی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر یک برند علمی و یک مجموعه پویاست که خدمات علمی و اموزشی این مجموعه برای مردم منطقه کاملاً ملموس است..

قادر رمضانپور در ادامه گفت: تنوع رشته های موجود این دانشگاه باعث شده اکثر معلمان این شهرستان و شهرهای همجوار از خدمات علمی این دانشگاه بهره‌مند شده و ادامه تحصیل‌شان را در این دانشگاه به اتمام رسانده اند و به نوعی یک تعصب ویژه به امر توسعه و تقویت این دانشگاه دارند. دراین راستا آموزش و پرورش اهر آماده هرگونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر هم در بحث ادامه تحصیل دانش آموزان و هم ادامه تحصیل فرهنگیان است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را یک پتانسیل عظیم علمی و یک فرصت مغتنم در حوزه آموزش عالی برای شهرستان اهر و کل منطقه عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش تمام و کمال آماده هر گونه همکاری و امضای تفاهم نامه برای قانونمند کردن این موارد است.

این مقام مسئول افزود: ضرورت دارد با همکاری کارشناسان این دانشگاه، رشته های موجود در واحد اهر را در بازدید دانش آموزان از این دانشگاه معرفی و توانمندی های دانشگاه را در مدارس از سوی نمایندگان اعزامی واحد اهر به دانش آموزان معرفی کنیم.

در ادامه همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و معاونین و مسئولان قسمت های مرتبط آموزش و پرورش اهر که در این جلسه حضور داشتند، پیشنهادات و نکته نظرات کارشناسی خود را در راستای توسعه و تداوم این همکاری تشریح کردند و مقرر شد با همکاری مسئولان و کارشناسان ارشد دو مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و آموزش و پرورش، موارد مطروحه و پیشنهادات جمع بندی و این همکاری ها در قالب تفاهم نامه ای تنظیم و در جلسات آتی با امضای تفاهم نامه رسماً عملیاتی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997676

وب گردی

وب گردی