ایجاد مدارس عالی مهارتی بستری برای اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهد بود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، گفت: ایجاد مدارس مهارتی و تربیت نیروی کارآفرین و کارآزموده در فضای دانشگاه آزاد منجر به جذب حداکثری دانشجو می‌‌شود و نویدی است برای تربیت نیروهای کارآمد که بعد از فارغ‌‌التحصیلی بتوانند وارد بازار‌کار شوند.

دکتر علی سروری مجد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های خود برای ایجاد تحول در این واحد دانشگاهی گفت: تا به امروز، دانشگاه آزاد متکی بر آموزش بوده و با توجه به کاهش دانشجو در سطح کلان کشور و افزایش دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید به سمت مهارت‌افزایی و ایجاد مدارس مهارت هم برویم که فارغ التحصیلان دانشگاهی را سریع‌تر به بازار کار برسانیم.

وی افزود: برای تربیت فارغ التحصیلان کارآمد و کارآفرین هم درصددیم تا مدارس مهارتی بازار سرمایه یا مدرسه مهارتی امور حقوقی و مدرسه مهارتی مربوط به آثار مکتوب را ایجاد کنیم تا به این طریق، نسخه‌‌‌شناسی‌‌هایی که خصوصا در امر پژوهش کارآیی بسیاری دارد و از دیر‌باز با توجه به ظرفیت آستان قدس رضوی باقی مانده است مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: حوزه‌های مختلفی در ایجاد مدارس مهارتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم افرادی کارآفرین و دارای مهارت را تربیت کنیم که در کنار ایجاد این مدارس عالی مهارتی تاسیس مدارس مهارتی در بخش مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خواهیم داشت.

سروری مجد یادآور شد: در دانشگاه آزاد مشهد ظرفیت خوبی برای جذب دانشجویان غیرایرانی وجود دارد که در حال حاضر، بیش از هزار دانشجوی غیر ایرانی در این واحد دانشگاهی از کشورهای عراق و افغانستان داریم که درصددیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد دانشگاه آزاد در کل کشور و در واحد مشهد هم به همین صورت، از طریق درآمدهای شهریه‌ای است به دنبال افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق آموزش‌‌‍‌های کوتاه مدت و توسعه بحث اقتصاد دانش بنیان از طریق تولید محصولات مختلف در امور پژوهشی و تجاری‌سازی هستیم؛ همچنین گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت از دیگر برنامه‌‌های ما در توسعه بخش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌ای دانشگاه آزاد است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خاطرنشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی و تربیت نیروی کارآفرین و کارآزموده در فضای آموزش عالی و دانشگاه آزاد منجر به جذب حداکثری دانشجو می‌‌شود و در شرایطی که متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با تحصیلات عالیه امکان ورود به بازار کار را ندارند قطعا آموزش مهارت‌‌‌‌های مختلف نویدی است برای تربیت نیروهای کارآمد که بعد از فارغ‌‌التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997681

وب گردی

وب گردی