گام موثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای اشاعه فرهنگ سلامت

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از انجام زایمان‌های بدون درد در راستای اجرای سیاستهای جمعیتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و ترویج زایمان طبیعی در این بیمارستان خبر داد.

دکتر فریور باقری در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ضمن بیان محاسن زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین ابراز کرد: « آنچه واضح است وضع حمل به دو شکل طبیعی و سزارین صورت می گیرد. زایمان طبیعی معمولا همراه با درد است و همین برای تعدادی از مادران هراس آور است. اما امروزه روشی برای انجام زایمان طبیعی ابداع شده است که طی آن سعی می شود مادر بدون تحمل درد زیاد نوزاد خود را به دنیا آورد. این روش که امروزه با عنوان زایمان طبیعی بدون درد شناخته می شود با تزریق دارو در مجاورت نخاع مادر انجام می شود که بهترین روش استاندارد برای این امر است و این نوع بی حسی، درد قسمت تحتانی بدن را از بین می برد.»

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شاهرود ضمن اشاره به وضعیت زایمان طبیعی در کشورهای خارجی گفت: «امروزه درکشورهای پیشرفته روز به روز گرایش زنان باردار به زایمان طبیعی به دلیل محاسن بسیاری که دارد بیشتر می شود. در حالی که در کشور ما ترس از زایمان طبیعی و دردهای ناشی از آن و روش نادرست زایمان طبیعی در شرایط فعلی از عوامل اصلی روی آوری خانم های باردار به سزارین می باشد. با این وجود زایمان مادر در محیطی آرام و امن می تواند جاذبه زایمان طبیعی را برای ایشان افزایش دهد و ما در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شاهرود با اتخاذ سیاستهای بهداشتی نوین و با ایجاد محیطی آرام و امن و بهره گیری از کادر مجرب پزشکی و با فراهم آوردن سایر شرایط لازم توانستیم تنها مرکز ارائه خدمت زایمان بدون درد در شهرستان شاهرود را در راستای اجرای سیاستهای جمعیتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و ترویج زایمان طبیعی ایجاد کنیم.»

پزشک متخصص ارتوپدی در بیان سایر خدمات قابل انجام در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) خاطر نشان کرد:«این بیمارستان آماده ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و مشاوره می باشد. از جمله خدماتی که در مجموعه این بیمارستان انجام می گیرد در روزهای دوشنبه هر هفته کلاسهای مشاوره شیردهی توسط خانم دکتر جعفریان، در روزهای چهارشنبه هر هفته (ساعت 9:30 تا 11 صبح) کلاسهای آموزشی برای مادران باردار جهت زایمان ایمن توسط کارشناس مامائی، روزهای شنبه اول هر ماه کلاسهای آموزشی با موضوع بیماریهای زمینه ای دیابت و فشار خون، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه تست غربالگری پاپ اسمیر(تست سرطان دهانه رحم)، روزهای یکشنبه ویزیت مراجعین با اختلالات تکاملی(تست Baily مختل) توسط متخصص اطفال، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج توسط کارشناس مامائی و روزهای دوشنبه انجام آزمایش غربالگری سرطان پستان در واحد پلی کلینیک است.

وی در ادامه با بیان خدمات ارائه شده کلینیکی و پاراکلینیکی در این بیمارستان به خدماتی شامل آندوسکوپی، کلونوسکوپی، EEG، نوار عصب عضله، تست تنفسی اوره، اسپیرومتری، اکو، دیالیز، سنگ شکن، EKG، لیزر چشم در واحد پلی کلینیک، ویزیت بیماران و مراجعین توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص، انجام CTscan، MRI و تست تراکم استخوان اشاره و تصریح کرد: «انجام زایمان طبیعی بی درد با نظارت پزشک متخصص بیهوشی از خدماتی است که به تازگی در شهرستان شاهرود موفق به انجام آن شده ایم و علاوه بر آن مرکز ناباروری(IUI) امام رضا(ع) نیز همه روزه در این بیمارستان فعال و آماده خدمت رسانی شده است.»

کد خبر: 997684

وب گردی

وب گردی