ولی‌پور: تولیدات دانشجویان واحد قائم شهر در جشنواره مد و لباس ارائه شد

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، گفت: تمام تولیدات دانشجویان مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

دکتر پیمان ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر سال هاست زیر نظر حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با دهه فجر برگزار می شود. مدتی است روند برگزاری جشنواره مد و لباس فجر به صورت سلسله‌وار در استان های مختلف کشور شکل می گیرد. به طور مثال روز 20 اسفندماه، دومین جشنواره مد و لباس استان مازندران برگزار می شود. استان های دیگر کشور هم روزهای مختلفی از سال، میزبان این جشنواره هستند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر تصریح کرد: رشته طراحی لباس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر هم 10 سالگی تولد خود را جشن می گیرد. همزمان با 10 سالگی این رشته، نخستین جشنواره مد و لباس فجر را برگزار کردیم. تمام تولیدات دانشجویان مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

رئیس انجمن نساجی پوشاک و چرم استان مازندران خاطرنشان کرد: طراحی و تولیدات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برای تولید انبوه به تولیدکنندگان و کارخانجات تولید لباس فرستاده شده و مورد استقبال هم قرار گرفته است. دانشجویان ما با تولیدکنندگان همکاری نزدیکی دارند.

ولی‌پور تأکید کرد: در جشن 10 سالگی رشته طراحی لباس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، بزرگ‌ترین نتیجه ای که از پرورش دانشجویان این رشته گرفته ایم، این است که دانشجویان در خلال تحصیل با کارخانجات تولیدکننده پوشاک دائما در ارتباط هستند و طرح‌های خود را ارائه می دهند و به تولید انبوه می رسانند.

وی افزود: نکته جالب این است که تعداد قابل توجهی از دانشجویان ما در حال حاضر یک تولیدکننده پوشاک و منسوجات خانگی محسوب می شوند و به عنوان تولیدکننده به جشنواره آمده اند. تولیدات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر شامل مانتوهای اجتماع، کیف، کفش، کلاه، شال، روسری، رومیزی، پرده و کلیه تزئینات روی لباس و پوشاک است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در خصوص فروش محصولات ارائه شده در جشنواره مد و لباس فجر گفت: این جشنواره به دو بخش فروش و نمایش تقسیم شده است؛ در بخش نمایش، فقط سفارش گرفته می شود و بخش فروش هم به فروش محصولات اختصاص دارد. جشنواره مد و لباس فجر در دانشکده علوم انسانی برگزار شد و بازدید برای عموم آزاد بود. دانش‌آموزان مدارس شهرستان قائم‌شهر به جشنواره آمدند و از تولیدات دانشجویان رشته طراحی لباس بازدید کردند و از نزدیک شاهد تولیدات لباس بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997702

وب گردی

وب گردی