جشن ازدواج 60 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد

جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) در همدان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در جشن ازدواج دانشجویی که به همتهیئت دانشجویی محبین فاطمه الزهرا (س) واحد همدان برگزار شد گفت: خداوند ازدواج را مایه برکت و رحمت قرارداد و امیدوارم امروز سرآغاز فصل جدیدی در زندگی شما دانشجویان ارجمند شود.

وی گفت: تقارن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله و جشن ازدواج دانشجویی مایه خرسندی است و امیدوارم که زندگی مشترک شما دانشجویانپردوام و پر از محبت اهل‌بیت (س) شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این مراسم با اشاره به حدیث قدسی گفت: حدیثی که از پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان حدیث قدسی نقل‌شده با این مضمون که اگر پیامبر نبود افلاک خلق نمی‌شدند و اگر علی (ع) نبود خداوند پیامبر را خلق نمی‌کرد و اگر فاطمه نبود خداوند پیامبر و علی را نیز خلق نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا طالقانی افزود: در تفسیر این حدیث آمده است سلسله امامت از زهرای اطهر ادامه پیدا می‌کند و هدف از خلقت هدایت انسان‌هاست و معصومان نیز واسطه فیض در هدایت هستند، بنابراین می‌توان گفت که اگر اهل‌بیت نبودند عالم خلق نمی‌شد.

وی با اشاره به مقام مادران در دین مبین اسلام گفت: در روایات اسلامی مهر خداوند را نظیر مهر مادر به شمار می‌آورند و مادر در دین ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برای تداوم و آغاز زندگی مشترک چند نکته ضروری است که مهم‌ترین آنها سازگاری زوجین است.

در این مراسم که ۶۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان حضور داشتند، خواندن خطبه عقد و برش کیک، مولودی‌خوانی و اجرای مسابقه حضوری از دیگر برنامه‌های جشن ازدواج دانشجویی واحد همدان بود.

کد خبر: 997707

وب گردی

وب گردی