تولیدکنندگان انیمیشن کشور به دنبال سرمایه گذار

همزمان با برگزاری نخستین دوره رویداد رویازی (پیچینگ انیمیشن ایران) ، تولیدکنندگان انیمیشن کشور به منظور جذب هزینه تولید، سرمایه گذار می طلبند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی در نشست خبری این رویداد گفت: رویازی در نظر دارد تا در حوزه انیمیشن یا پویانمایی فعالان عرصه های حاکمیتی، دولتی و فعالان بخش خصوصی را در قالب یک همکاری فعال کنار هم جمع نماید.

وی با اشاره به این موضوع که پویانمایی یکی از محورهای اصلی این رویداد است گفت: در رویداد رویازی جنبه های اقتصادی و فرصت هایی که فراهم می شود بررسی شده و به محورهای توسعه فناوری و نوآوری در توسعه بازار این حوزه پرداخته می شود .

نیری خاطر نشان کرد: این رویداد با هدف شفاف سازی اقتصاد انیمیشن، کمک به تولید و تامین محتوای داخلی، شتاب دهی به شکل گیری شرکت های خلاق، شبکه سازی متخصصان و مربیان و بازار سنجی محصولات از 12 الی 16 اسفند ماه جاری برگزار می شود .

وی درادامه یادآور شد: پیچینگ رویازی امکانی است برای تولیدکنندگان خلاق پویانمایی که همواره با ایده هایشان زندگی می کنند و برای ایده ها و طرح های خود دنبال سرمایه گذار هستند و در اصل فرصتی برای سرمایه گذاران و سفارش دهندگان است تا در فضایی حرفه ای و شفاف ایده های خوب و ایده پردازان خوب را شناسایی کنند.

برگزاری پاویون بین المللی بازار پویانمایی تهران

نیری همچنین به برگزاری پاویون بین المللی بازار پویانمایی تهران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری بازار ملی پویانمایی تهران به عنوان یکی از بخش های اصلی یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از تولیدات رسانه ای و فرهنگی و کمک به چرخه اقتصاد هنر –صنعت پویانمایی اقدام به برگزاری پاویون بین الملل بازار پویانمایی کرده است.

دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره محورهای اصلی این پاویون اظهار کرد: پخش اختصاصی، کارگاه های آموزشی و اکران محدود از جمله محورهای اصلی برگزاری پاویون بین الملل بازار پویانمایی تهران است.

وی همچنین درباره بسته های حمایتی زیست بوم شرکت های پویانمایی خلاق نیز گفت: پشتیبانی از صدور مجوز، حمایت از فروش داخل محصولات پویانمایی، حمایت از فروش در VOD های خصوصی در داخل کشور، میزهای مذاکره اختصاصی مدعوین خارجی، مذاکرات B2B و استندهای ویژه استودیوهای نوپا و استارتاپ های ایرانی، حمایت از شرکت کنندگان خارجی، پشتیبانی از ترویج بین المللی آثار تولید مشترک و پخش آثار ایرانی، پشتیبانی از اعطای ضمانت های فنی، مالی، سرمایه گذاری، ثبت مالکیت معنوی و تامین مالی پروژه از جمله محورهای مطرح شده در بسته های حمایتی این حوزه است .

نخستین دوره رویداد رویازی (پیچینگ انیمیشن ایران) با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری 12 الی 16 اسفند ماه جاری برگزار می شود.

پایان پیام /

کد خبر: 997717

وب گردی

وب گردی