اساتید و مسئولان انقلابی دانشگاه  آزاد اسلامی در دفاع از دستاوردهای انقلاب تلاش می‌کنند

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید و مسئولان انقلابی دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که خود از رویش های انقلاب است به طور جدی در دفاع از دستاوردهای انقلاب و از بین بردن روحیه یأس و ناامیدی نسبت به نظام تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در بیانیه‌ای با عنوان «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران سخن گفتند. مقام معظم رهبری با تأکید بر بیمناکی دشمن از جهاد علمی جوانان، فرمودند: «اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراین‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید.»

دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: «یکی از ارکان مهم در بیانیه رهبر معظم انقلاب، "علم و پژوهش" و "اخلاق و معنویت" است. شهدای جهاد علمی پرچمدار هستند و البته یک‌ششم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را خانواده ایثارگران تشکیل می‌دهند.»

زین‌العابدین امینی سابق در این باره به ایسکانیوز، گفت: «در شرایط کنونی که دشمن جنگ روانی و جنگ اقتصادی گسترده ای علیه ملت مسلمان ایران برپا کرده است، نخبگان دانشگاهی در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب و بیان دستاوردهای متعالی و حیرت‌انگیز انقلاب عزیز اسلامی در صحنه حضور انقلابی دارند. کلاس های درس و جلسات دانشگاهی تریبونی مردمی و با دامنه وسیع در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در همه استان‌ها و شهرها است که اساتید ارزشی و متعهد می توانند در آن به تبیین عظمت انقلاب اسلامی و دستاوردهای ملی، منطقه ای و بین المللی آن بپردازند.»

وی ادامه داد: «دانشگاهیان همواره در رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراگیر شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی در جهان پیشگام سایر اقشار جامعه بوده‌اند و بدون شک در این برهه حساس و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز همانند گذشته جلودار این حرکت هستند و به دعوت رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و برای پاسخ به هجمه ها، دروغ پراکنی ها و سیاه نمایی دشمنان موضع گیری انقلابی می کنند.»

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «دشمنان در آغاز دهه پنجم عمر پر برکت انقلاب اسلامی در پی ایجاد روحیه یأس و ناامیدی و از بین بردن خودباوری در بین جوانان عزیز هستند. نقش آفرینی اساتید در پاسخ به شبهاتی که دشمنان مطرح می کنند، بسیار حائز اهمیت است. اساتید و مسئولان انقلابی دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که خود از رویش های انقلاب است به طور جدی در دفاع از دستاوردهای انقلاب و از بین بردن روحیه یأس و ناامیدی نسبت به نظام تلاش می کنند.»

وی ادامه داد: «در همین زمینه دبیرخانه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دفتر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است.»

امینی سابق در پایان گفت: «مدیران و اساتید متعهد و بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی همواره مدافعین راستین انقلاب اسلامی و رهبری معظم نظام، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) عزیز هستند و در این مسیر تا پای جان در حمایت از ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) ایستاده اند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 997731

وب گردی

وب گردی