منابع علوم انسانی ما باید از قرآن و نهج‌البلاغه نشأت گیرد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان گفت: مبانی و روش‌های فعلی علوم انسانی باید تغییر کند و منابع علوم انسانی ما باید از قرآن و نهج‌البلاغه نشأت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رشت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در همایش « چهل سالگی انقلاب اسلامی و تعالی فرهنگی - سیاسی دانشگاه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و با حضور جمعی از مسئولین استانی و رؤسای و معاونین واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در سالن اجتماعات واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در یک تضاد و شکاف عمیق با فلسفه الحادی و مادی غرب است و نشان می دهد که ما امروز در حوزه علوم انسانی نیاز به تحول داریم.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ولایی است و برای تغییر نگرش در هستی شناسی و تغییر در مدیریت متفرعنانه آمده زیرا جهان امروز آلوده به نگاه شرک آلود و تفکر اومانیستی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی توحید شد و جایگاه دینی انسان را به او نشان داد ،گفت: انقلاب به ما نشان داد که باید استقلال داشته باشیم و یکی از مهمترین مصادیق استقلال در حوزه علوم انسانی است.

صفوی با اشاره به اینکه علوم انسانی فعلی از همان ابتدا انسانی را با رفتار و احکام عملی سکولار تربیت می‌کند، افزود: مبانی و روش‌های فعلی علوم انسانی باید تغییر کند و منابع علوم انسانی ما باید از قرآن و نهج‌البلاغه نشأت گیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از علوم برای فهم بهتر آیات قرآن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید از نظریات قطعی و علمی برای تبیین آیات قرآن استفاده کنیم چرا که جای نظریه‌سازی از آیات قرآن کریم در محافل علمی ما خالی است.

کد خبر: 997748

وب گردی

وب گردی