توسعه خدمات آزمایشگاهی تضمین درآمدزایی غیرشهریه‌ای است

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، گفت: افزایش طرح‌های برون‌دانشگاهی، توسعه خدمات آزمایشگاهی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تضمین درآمدزایی غیرشهریه‌ای است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد دامغان، دکتر نعمت الله نعمتی آخرین وضعیت فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد و گفت: زایش ایده‌های نو و حضور دانشجو و استاد برای حل مسئله‌ای از مشکلات روز جامعه، از ضرورت‌های پژوهش در جامعه علمی امروز است و از آن مهم‌تر حضور اهالی دانش و پژوهش و مشارکت این قشر در تعیین سرنوشت اقتصادی در شرایط تحریم خواهد بود.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، استاد، دانشجو و کارمند را سه رکن اصلی دانشگاه عنوان کرد و افزود: تجهیزات آزمایشگاهی در فضای تحقیقاتی، جان‌مایه حرکت‌های نوین پژوهشی به منظور حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم است و با ارتقای توانمندی‌های پژوهشی منطبق با تعریف دانشگاه نسل چهارم، می‌توان آینده فناوری‌های مدرن را تضمین کرد.

دکتر نعمتی خاطرنشان کرد: امروز دریافت و اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی، تجاری‌سازی اختراعات و ابتکارات دانشجویی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه خدمات آزمایشگاهی، توسعه کیفی مراکز مطالعاتی وابسته به دانشگاه از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه است که می‌تواند این موسسه دانش‌محور را به سمت برند جهانی پیش ببرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 997772

وب گردی

وب گردی