همایش «فانوس راه» توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود

دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دومین دوره همایش آموزشی «فانوس راه» به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود.

مریم زارع دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: دومین دوره همایش آموزشی فانوس راه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌ مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) نهم و دهم اسفند برگزار می‌شود.

زارع در ادامه افزود: این دوره با هدف شبکه سازی و کادرسازی در حوزه زن و خانواده از سال گذشته به صورت تخصصی آغاز به کار کرده است، این سیر آموزشی در سه مرحله منطقه‌ای، مجازی و تکمیلی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در هر مرحله با روش های مختلف گزینش شده و به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: در نهایت مراحل آموزش و گزینش، افرادی به‌عنوان سرحلقه‌های فعالین حوزه زنان در دانشگاه‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: رویکرد ما در این آموزش‌ها پرداختن به مسائل اصلی حوزه زنان به‌ دور از قرار گرفتن در بازی‌های سیاسی این حوزه است؛ محتوای دوره با مشورت مرکز مطالعات زن وخانواده و اساتید این حوزه که از اعضای ادوار اتحادیه جامعه اسلامی بوده‌اند برنامه ریزی شده است.

زارع با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره اظهار کرد: موضوعات قابل بررسی روز اول، نقش‌ها ومسئولیت‌های زن در اسلام، منظومه فکری مقام معظم رهبری در موضوع زن و مسئله زن در غرب خواهد بود.

دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اذعان کرد: در روز دوم کارگاه‌های مهارتی توسط ادوار جامعه اسلامی دانشجویان با موضوعات مسائل سیاسی حوزه زنان، ملزومات کار تشکیلاتی زنان، مسائل زنان در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌عنوان اولین مجموعه دانشجویی که اقدام به شبکه‌سازی در این زمینه کرده است امیدوار است کنشگران این مجموعه دانشجویی در آینده‌ نه‌ چندان دور گامی در جهت رساندن بانوان به جایگاه رفیع زن تراز انقلاب اسلامی در کشور بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997775

وب گردی

وب گردی