لزوم ایجاد مرجع علمی مانند «ایران داک» در حوزه  اخلاق

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش ملی «آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی - اسلامی»، گفت: متاسفانه در حوزه اخلاق و معرفت مرجعی مانند «ایران داک» هم نداریم تا بتوانیم به تحلیل‌ها و تحقیق‌ها دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن جوادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش ملی «آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی - اسلامی» که صبح امروز (چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷) در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه اخلاق در مقاطع کارشناسی ارشد، سابقه زیادی در ایران ندارد، به همین دلیل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های زیادی در این حوزه نداریم.

وی ادامه داد: در بعضی از کشورها، ابتدا رساله تعیین می‌شود و بعد واحدهای دانشگاهی را بر مبنای آن ارائه می دهند. به نظرم چنین اتفاقی در کشور ما هم اجتناب‌ناپذیر است.

جوادی تصریح کرد: هر چند سختگیری‌هایی در حوزه پایان نامه انجام می شود؛ اما من به خاطر ندارم دانشجویی به خاطر پایان‌نامه افتاده باشد. در واقع نهایت همکاری صورت می گیرد که خود آسیب‌زننده است.

وی افزود: از طرفی دانشجویان اگر بخواهند به مباحث جدی اجتماعی وارد شوند، نمی توانند به منابع دسترسی پیدا کنند و در نتیجه دانشجو به سمت مباحث نظری کشیده می شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: بحث اخلاق چه از نظر نهادهای حکومتی و چه از دید مردم به عنوان یک دانش تلقی نمی شود و هر فردی برای خود راه حلی دارد و سراغ راه حل‌های علمی نمی‌رود. متاسفانه مرجعی مانند «ایران داک» هم نداریم تا بتوانیم به تحلیل‌ها و تحقیق‌ها در حوزه اخلاق دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997814

وب گردی

وب گردی