برنامه مدیریت مدارس ابتدایی در راستای سند تحول بازنگری می‌شود

معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، بازنگری در برنامه تدوین مدیریت مدارس آموزش ابتدایی برای ارتقای برنامه مدیریت مدارس در راستای سند تحول اجرایی شود.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری برنامه تعطیلات نوروزی ۹۸ ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن، اظهار کرد: می توان گفت زنان و دختران ما همواره نقش بی بدیلی در فعالیت های آموزشی و اجتماعی داشته اند و امیدواریم بتوانیم با ایجاد شرایطی مناسب سطح کیفی و ‌کمی این فعالیت ها را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به طرح هایی که توسط وزارت خانه اعلام شده و در راستای اجرای سند تحول بنیادین، بازنگری در برنامه تدوین مدیریت مدارس آموزش ابتدایی برای ارتقای برنامه مدیریت مدارس در راستای سند تحول اجرایی شود.

حکیم زاده تصریح کرد: همچنین باید بتوانیم رویکردها و رویه‌های غلطی که با سند تحول در مغایرت است را حذف و مباحث مهمی مانند تربیت و مهارت‌محوری که هم راستای سند تحول باشد را جایگزین کنیم.

وی افزود: ما برای اجرای درست سند تحول بنیادین، چاره ای نداریم جز این که به سراغ مدارس رویم و روش‌ها و رویه‌های غلط را شناسایی و در نهایت آن را حذف و اصلاح نماییم.

حکیم زاده بیان کرد: با این که تغییر رویکرد و روش همواره سخت بوده است؛ اما باعث خوشحالی است که جامعه واکنش خوبی به آن نشان داد و از ایجاد تغییرات استقبال کرد، هر چند که با مخالفت اصحاب ثروت و کسانی که منافع‌شان به خطر می‌افتد نیز روبه‌رو شده است.

وی در ادامه گفت: مسئله تربیت در دوره کودکی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ حتی در این زمینه لازم است به سراغ حوزه های علمیه برویم تا از طرح ها حمایت بهتری شود زیرا می تواند به دستاوردهای بزرگی منتج شود.

حکیم زاده افزود: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا تعلیم و تربیت را به عنوان یک علم در کشور جای دهیم و نگاه تخصصی در این عرصه حاکم شود تا کسانی که در این زمینه تخصص ندارند کنار بروند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه ای که وزیر آموزش و پرورش برای موضوع مدرسه محوری در استان ها ابلاغ کرد، مقرر شد تا بخش نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلی و مرکزی کمتر شود و هر استانی با توجه به شرایط و ظرفیت های خود، برنامه توانمندسازی معلمان را بهتر از گذشته، پیش برند.

حکیم زاده در ادامه گفت: در راستای ایجاد شادابی و نشاط، تکالیف مهارتی، طرح بازی و یادگیری را طراحی کردیم که با استقبال خوبی روبه رو شده و با موفقیت عملیاتی شده است که باید به آن توجه ویژه تری داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین چهارچوبی تحت عنوان خشونت زدایی از مدارس را مطرح کردیم و سعی داریم علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط، آرامش روانی را در مدارس حاکم کنیم و محیط مناسبی را برای آموزش و پرورش دانش آموزان عزیز ایجاد نماییم.


انتهای پیام/

کد خبر: 997815

وب گردی

وب گردی