اختیارات واحدهای دانشگاه آزاد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، افزایش می یابد

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا اختیارات واحدها را افزایش خواهیم داد.

دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این بخش مبنی بر برندسازی اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد گفت: ایجاد فن بازار در دانشگاه آزاد و ارائه محصولات تخصصی در این فن بازار کمک بسیاری به ایجاد برند سازی در این زمینه می‌کند، زمانی که تولیدات و دستاوردهای دانشگاه آزاد در اولین فن بازار زمینه تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد ارائه شد بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت از دستاوردهای دانشگاه آزاد در این زمینه شگفت زده شده و معتقد بودند که این محصولات باید به تجاری سازی برسد.

وی افزود: برپایی فن بازار در حوزه تجهیزات پزشکی سبب شد تا بسیاری از مسئولان متوجه دستاوردهای پزشکی و سطح کیفی این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شوند و کلیه این دستاوردها نشان دهنده عملکرد مناسب ما در زمینه تولیدات پزشکی است که بدون شک، در آینده نزدیک تبدیل به برند دانشگاه آزاد در این زمینه خواهیم شد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از زمینه‌‌‌های دیگر از جمله بحث رباتیک، تولید خودروی برقی، تولید بذر، گیاهان دارویی هم شناخته شده است تا جایی که بعضی از محصولات ما در این زمینه در کشور شناخته شده است و به عنوان یک برند مطرح می‌‌شوند.

نجفی متذکر شد: کلیه مراکز آموزش عالی در سطح کشور در مسیر تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان در تلاشند و در حوزه‌های پارک علم و فناوری و توسعه مراکز رشد دانشگاه‌های دولتی هم عملکرد خوبی داشتند و دانشگاه آزاد هم همسو با دانشگاه‌های دولتی و حتی در برخی موارد جلوتر از دانشگاه‌های مطرح دولتی در مسیر اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در توسعه اقتصاد دانش بنیان، آنچه اهمیت دارد حرکت در مسیر تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان بوده که منجر به درآمدزایی برای دانشگاه آزاد شود و کمکی برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در کل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: یکی از مهم‌‌ترین ماموریت‌های دانشگاه آزاد بالابردن سهم این دانشگاه در بحث اقتصاد دانش بنیان در کل کشور است که به این ترتیب، بخش زیادی از منابع درآمدی در دانشگاه آزاد را می‌توانیم از این مسیر کسب کنیم و برای تحقق این امر اختیارات واحدها را افزایش خواهیم داد و نکات مبهم در بخشنامه‌های پژوهشی را رفع می‌کنیم تا با گام‌های استواری در این مسیر قدم برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997827

وب گردی

وب گردی