نوآوری‌های گیاهان دارویی جذب شتاب‌دهنده‌ها می‌شود

همگام با ادبیات رایج جهانی با تلاش برای فعال‌سازی شتاب‌دهنده‌ها در حوزه‌های اسانس، عطر، طعم‌دهنده‌های طبیعی و رنگ‌های غذایی فعالیت‌های استارت‌آپی در این حوزه‌ها رونق می‌گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خداوند منبعی بی نظیر از مواهب و منابع خود را در ایران قرار داده است. گیاهان دارویی یکی از این مواهب خدادادی است. بنابراین توانمندسازی شرکت ها در این حوزه فرصتی را مهیا کرده است تا با کمک فناوری و دانش اقتصاد را در کشور رونق دهیم. بنابراین با نفوذ علم و فناوری در حوزه های مختلف صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و توجه همزمان به رشد و بالندگی شرکت های فناور کوچک و تولید کنندگان بزرگ کمکی برای حرکت چرخ های این صنعت است.

در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دعوت از فعالان برای راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی اقدام کرده است.

حوزه گیاهان دارویی متنوع و گسترده است؛ اما در بخش هایی از آن اقدامات راه گشایی انجام شده است که می توان به حمایت از شرکت های خلاق این حوزه اشاره کرد. این شرکت ها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از ثبت نام در سامانه ارزیابی برای دریافت حمایت به مبادی قانونی مربوطه معرفی می شوند. همچنین تا‌کنون از برگزاری رویدادهای تخصصی حمایت مادی و معنوی کرده است. پس این ستاد با حمایت از صنعت در قالب شرکت های دانش بنیان، خلاق و شتابدهنده ها برای اجرای وظیفه ذاتی خود که اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی است گام برداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997860

وب گردی

وب گردی