ارتباط رسانه و دانشگاه‌ها بسیار پایین است

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، گفت: مسئله ارتباط میان دانشگاه و رسانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و امیدواریم که از طریق این نشست‌ها، بتوانیم فاصله میان رسانه‌ها و دانشگاه را کم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی «محورهای رسانه ای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانه ها» امروز(چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷) در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، برگزار شد.

اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ضمن اشاره به اینکه این قبیل نشست ها در آینده نیز با همکاری استادان و دانشجویان ادامه خواهد یافت، گفت: در حال حاضر ارتباط میان دانشگاه و رسانه‌ها بسیار پایین است. به عنوان مثال در دانشگاه صدا و سیما نیز که در فاصله چند صد متری سازمان صدا و سیما قرار دارد، ارتباط میان دانشگاه و خبرگزاری صدا‌و‌سیما بسیار ضعیف است.

وی افزود: مسئله ارتباط میان دانشگاه و رسانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و امیدواریم که از طریق این نشست ها، بتوانیم فاصله میان رسانه ها و دانشگاه را کم کنیم.

او ادامه داد: بیانیه گام دوم، یک مخاطب عام دارد و یک مخاطب خاص، که مخاطبان آن جوانان هستند.

نصراللهی ضمن بیان اینکه امروزه ما در محاصره رسانه ای قرار داریم، خاطر نشان کرد: اگر رسانه ها، رادیو، تلویزیون و غیره کار خود را درست انجام می دادند، ما چرا در محاصره رسانه ای قرار می‌گرفتیم؟

وی تصریح کرد: دو محور رسانه ای بسیار مهم در بیانیه رهبری قرار دارد که اولین آن، تفکیک امید صادق از امید کاذب و فریبنده است. دومین محور مهم هم خروج از محاصره تبلیغاتی است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: کار رسانه این نیست که صرفا بر روی یکی از ارزش های خبری متمرکز شود. بر همین اساس عملکرد رسانه های امروز ما اصلا حرفه ای و اخلاقی نیست؛ چراکه رسانه های ما باید هم وجه مثبت و هم وجه منفی را نشان دهند.
وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری مشخصا به سیاست های رسانه ای دشمن اشاره می کنند؛ مأیوس سازی مردم، مسئولان و حتی مدیران از آینده، انتشار اخبار دروغ و وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امید بخش، بزرگ کردن عیوب کوچک، کوچک نشان دادن و انکار محسانات بزرگ، از جمله این سیاست ها است.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: صدا و سیمای ما 150 ساعت در روز برنامه منتشر می کند و با این 150 ساعت می توان سونامی رسانه ای به پا کرد. اما سوال این است که چه میزان صدا و سیمای ما جریان ساز است و چه میزان مطالبات رهبری را پیگیری می کند؟
وی افزود: ساده ترین کار ممکن این است که 45 دقیقه و یا 50 دقیقه بیانه مقام معظم رهبری را در صدا و سیما بخوانیم؛ که به نظر من این کار ظلم به مردم و رهبری است.
نصراللهی گفت: چندین سال پیش من یک بررسی انجام دادم و به این نتیجه رسیدیم که طولانی ترین اخبار مربوط به اخبار مقام معظم رهبری است که 13 دقیقه پخش می شود و کوتاه ترین اخبار مربوط به خبرهای خارجی است که 30 ثانیه پخش می شود. امروزه آن زمان 13 دقیقه ای را به 30 دقیقه و یا 45 دقیقه رسانده ایم و این مسأله متناسب با ظرفیت مردم نیست.
انتهای پیام/

کد خبر: 997877

وب گردی

وب گردی