کاظمی: مدرسه‌محور کردن فعالیت‌های پرورشی بدون تخصیص سرانه میسر نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: مدرسه محور کردن فعالیت‌های پرورشی، بدون تخصیص سرانه میسر نیست و در راستای اجرای اهداف و آرمان های موردنظر باید سرانه امور پرورشی، تبیین و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و همچنین گرامیداشت روز زن ضمن ادای احترام به شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امور تربیتی در سال های گذشته با تفکرات و نگاه خلاقانه شهیدان باهنر و رجایی شکل گرفت. فراز و فرود و همچنین نقاط ضعف و قدرتی زیادی نیز داشته اما قطعا در راستای آرمان های انقلاب پیش رفته است.

وی ادامه داد: همچنین بررسی پیشینه امور تربیتی در کشور نشان می‌دهد که در ساختار و محتوا با وجود فراز و فرودهایی که بوده، سربازان عاشق خدمت در سنگر عرصه تربیت کشور در راستای انجام رسالت‌ها در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها، تربیت دینی، ترسیم چهره دشمنان، تبیین دستاوردهای انقلاب، ترویج فرهنگ قرآن و ... فعالیت های بسیاری داشته‌اند.

کاظمی تصریح کرد: تأمل و تعمق درباره اهداف و سیاست‌های امور تربیتی و اهداف سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه، حاکی از اهمیت و اثربخشی این بخش در راستای تقویت تعلیم و تربیت و همچنین تربیت متوازن دانش‌آموزان است.

وی افزود: لازم است در دهه پنجم انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را متناسب با شرایط روز و نیازها و چالش های دانش‌آموزان، تحول در برنامه‌ها، توسعه مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فعالیت‌های پرورشی و همچنین حذف فعالیت‌های کم بازده و فعالیت‌های مدرسه محور همسو کنیم.

کاظمی در ادامه گفت: ما نیز در راستای تحقق سیاست‌های وزیر آموزش‌ و پرورش، رویکرد مدرسه محوری، توسعه فرهنگ اقامه نماز و مهارت‌های ارتباطی، توسعه فضایل اخلاقی در راستای ایجاد روحیه امید و نشاط برای ارتقای فعالیت‌های گروهی و اردویی، تمرکز بر مسائل فرهنگی و دینی فراموش شده را سرلوحه کار خود قرار داده‌ ایم.

وی بیان کرد: در واقع ما به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم رهبر را به عنوان چراغ راه قرار خواهیم داد تا بتوانیم در برنامه‌های خود، مسیر انقلاب را پرقدرت‌تر از گذشته در دهه پنجم طی کنیم.

کاظمی افزود: انتظار داریم در راستای انجام رسالت و مأموریت حوزه تربیتی، مواردی مانند قانون احیای معاونت امور تربیتی در گزینش، آموزش و نگهداشت نیروی انسانی اجرا شود. همچنین با توجه به اهمیت و جایگاه مشاور، نظام جامع مشاوره و راهنمای مشاوره پیاده‌سازی شده و منابع مالی و انسانی آن مورد اهتمام و حمایت جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین منابع مورد نیاز ما برای فعالیت هایی از جمله توسعه، بازسازی و شاداب سازی فضای فراموش شده پرورشی دوباره در دستور کار قرار بگیرد؛ سال‌هاست دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها و کانون‌ها مورد غفلت قرار گرفته که باید در آن بازنگری شود.

کاظمی در پایان گفت: همچنین باید بدانیم مدرسه محور کردن فعالیت‌های پرورشی، بدون تخصیص سرانه میسر نیست و در راستای اجرای اهداف و آرمان های موردنظر باید سرانه امور پرورشی، تبیین و تقویت شود. تشکل‌های دانش‌آموزی، بسیج و اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز در این زمینه از بازوان اجرایی امور تربیتی و فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997894

وب گردی

وب گردی