پاکستان هندوستان را به گفت و گو دعوت کرد

نخست وزیر پاکستان دولت هندوستان را به گفت و گو، خویشتن‌داری و حل مشکلات از طریق مذاکره دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان طی سخنانی خطاب به دولت هندوستان گفت: شما را یکبار دیگر به گفت و گو دعوت می کنم. خویشتن داری باید حاکم شود. مشکلات را باید از طریق مذاکره حل کنیم.

وی در سخنرانی خود خطاب به مردم کشورش به هدف قرار دادن 6 موضع در هندوستان اشاره کرد و اظهار داشت: ما خواستیم همکاری داشته باشیم. ما نیز در گذشته از تروریسم متضرر شدیم اما از عکس العمل هندوستان واهمه داشتیم. در این زمینه هشدار هم دادیم.

عمران خان با اشاره به اینکه روز سه شنبه پس از نقض حریم پاکستان توسط جنگنده های هندوستان برای پاسخ متقابل در انتظار برآورد میزان خسارت بودند گفت: اگر بدون برآورد خسارت پاسخ متقابل را می دادیم بی مسئولیتی می شد. لذا منتظر شدیم. هدف ما این بود که نشان دهیم ما نیز در صورت آمدن شرایط به این نقطه می توانیم مطابق آن را انجام دهیم. از این به بعد باید عاقلانه رفتار کنیم.

او خطاب به «نارندا مودی»، نخست وزیر هندوستان نیز گفت: مساله اصلی این است که از این به بعد چه خواهیم کرد. رفتار هند بر اساس خویشتن داری بسیار مهم است. از دولت هند می پرسم: با توجه به سلاح ما و شما، آیا خواهیم توانست شرایط ایجاد شده پس از تحلیل نادرست را تحمل کنیم؟ در صورت ادامه تنش چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شما را بار دیگر به مذاکره دعوت می کنم.

گفتنی است تنش بین دو کشور از دو هفته پیش با حمله به کاروان نظامی هند در 14 فوریه و کشته شدن 44 نظامی و زخمی شدن 20 تن دیگر این کشور آغاز شد. پاکستان ادعای دست داشتن در این حمله را که از سوی مقامات هندی مطرح شده بود را رد کرد. در پاسخ به این حمله هند یک اردوگاه گروه جیش محمد در منطقه تحت کنترل پاکستان در جامو و کشمیر را هدف قرار داد.

تنش بین دو کشور صبح امروز با سرنگون شدن دو هواپیمای هندی و یک جنگنده F-16 پاکستان به اوج رسید. پاکستان مدعی است این جنگنده‌ها وارد حریم هوایی این کشور شده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 997899

وب گردی

وب گردی