دستگیری 210 سارق در تهران/اعتراف به 2000 فقره سرقت

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به طرح دستگیری سارقان حرفه ای و زورگیر طی 48 ساعت گذشته، از دستگیری 210 سارق حرفه ای که 128 نفر از آنان مجرمان سابقه دار هستند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه هفتمین مرحله از طرح دستگیری سارقان شهر تهران، با اشاره به جزئیات این مرحله از طرح مذکور، گفت: در این مرحله از طرح، 210 سارق بازداشت شدند که اکثر آنها در باند های سرقت عضو هستند.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان این که متهمان دستگیر شده در این طرح تا کنون به بیش از 2 هزار فقره سرقت اعتراف کرده‌اند،گفت: برخی از دستگیرشدگان در قالب 47 باند فعالیت داشتند که 20 باند از آنها باندهای زورگیر، کیف قاپ و گوشی قاپ حرفه ای بودند و همچنین 128 نفر از مجرمان نیز سابقه‌دار هستند.

وی گفت: از این 210 متهم 128 نفر نیز سابقه دار هستند که 51 نفر آنها سابقه سرقت های به عنف، زورگیری و کیف قاپی دارند، 19 نفر سابقه سرقت از منزل دارند که به دفعات بازداشت شده اند و 30 نفر نیز دارای سابقه سرقت خودرو، محتویات آن و موتورسیکلت، 14 نفر جعل و کلاهبرداری و 2 نفر نیز سابقه قتل داشته اند، همچنین پنج نفر از این متهمان به اتهام قتل بازداشت شده اند.

رئیس پلیس پایتخت، با بیان اینکه 56 خودرو نیز از این متهمان توقیف شده است،گفت: 2 قبضه سلاح کمری و 300 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از جمله اقلام سرقتی کشف شده از آنان است و این افراد به اتهام جرایمی چون سرقت، زورگیری، قتل، جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند و در میانشان پنج قاتل نیز حضور دارد.

سردار رحیمی، با اشاره به این مطلب که سه گروه نیز قصد سرقت مسلحانه در ایام شلوغی خریدهای نوروزی را داشتند که در عملیاتی پیش دستانه و قبل از هر اقدامی دستگیر شدند، گفت: طرح های پلیس هوشیارانه و با قدرت در تهران ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اجرای طرح های مبارزه با سرقت که از 23 بهمن ماه امسال آغاز شده، توضیح داد: ما طرح های مختلفی را در این روزها به اجرا درآورده ایم و 211 مرکز مختلف خرید زیر نظر ما قرار دارند که در همین حین طرح های ترافیکی نیز به اجرا در خواهد آمد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمار کاهش سرقت منازل در تهران، ادامه داد: سرقت منازل و زورگیری کاهش و سرقت های خرد افزایش داشته است که در زمینه سرقت ها نیز کشفیات خوبی داشته ایم.

وی در زمینه طرح جمع آوری معتادان مناطق آسیب پذیر تهران، تشریح کرد: طرح جمع آوری معتادان در سراسر تهران ادامه دارد و ما در منطقه شوش، مولوی و دروازه غار که این مناطق را به سه رینگ تقسیم کرده ایم، در سومین مرحله اجرای این طرح هستیم که به صورت ترمیمی و تثبیتی اجرا می شود.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: 17 مسجد و پایگاه های بسیج در این مناطق فعال شده اند و حضور فعال پلیس برای اجرای موفقیت آمیز این طرح تا پاک شدن کامل این مناطق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 997901

وب گردی

وب گردی