ظریف موفق‌ترین سخنران کنفرانس امنیتی مونیخ بود

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد آمریکا، وزیر امور خارجه ایران را موفق‌ترین سخنران کنفرانس امنیتی مونیخ خواند و از عملکرد وی در این کنفرانس تمجید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«گراهام آلیسون» استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و دستیار وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در مصاحبه با پایگاه خبری-تحلیلی «russiamatters.org» وابسته به اندیشکده سیاسی «بِلفِر» اعلام کرد «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بهتر از سایر مقامات و دیپلمات‌های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ از دیدگاه‌ها و منافع کشور خود دفاع کرده‌اند.

گراهام آلیسون در بخشی این مصاحبه اظهار داشت: «اگر از من بپرسید که کدام‌یک از سخنرانان توانست در تببین دیدگاهها و دفاع از منافع کشورش موفق‌تر از همه عمل کند، به شما خواهم گفت وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف. او به جای ارائه یک سخنرانی طولانی و از قبل آماده شده، به مقابله با یک خبرنگار تأثیرگذار و پرتکاپوی شبکه بی‌بی‌سی پرداخت و سؤالات چالش‌برانگیز حاضران را [به‌خوبی] پاسخ داد. او به‌طور مختصر و مفید و حتی گاهی با بذله‌گویی به سؤالات پاسخ گفت.»

این استاد علوم سیاسی در ادامه وزیر امور خارجه روسیه را دومین سخنران برتر کنفرانس مونیخ خواند و افزود: «لاوروف یک سخنرانی کوتاه و سریع، شاید در حد 5 دقیقه ارائه کرد. سپس در بخش پرسش و پاسخ خیلی صریح به سؤالات پاسخ گفت. من با دیدگاه‌های روسیه یا ایران موافق نیستم و از آنها طرفداری نمی‌کنم اما اگر بخواهیم برحسب نحوه ارائه دیدگاه‌های دولت‌ها از سوی وزرای خارجه آنها صحبت کنیم، این دو نفر [ظریف و لاوروف] بهترین بودند.»

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ پس از به پایان رساندن سخنرانی خود با موجی از سؤالات خبرنگاران غربی منتقد سیاست‌های ایران مواجه شد اما حتی به اعتراف رسانه‌ها و کارشناسان سیاسی غربی توانست به‌خوبی از عهده پاسخگویی به این سؤالات که اغلب در مورد برنامه‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران بودند، برآید.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 997912

وب گردی

وب گردی