مقدم فر: فعالیت های رسانه ای دشمن، در مرحله جنگ شناختی است

مشاور فرهنگی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت های رسانه ای دشمن از جنگ روانی عبور کرده و در حال حاضر در مرحله جنگ شناختی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی " محورهای رسانه ای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانه ها " امروز(چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷) در سال غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، برگزار شد.
حمید مقدم فر، مشاور رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن اشاره به اینکه علی رغم تهدیدات دشمنان، جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب را دید و بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شد، گفت: من به شیوه انتشار این بیانیه انتقاد دارم؛ اینکه یک بیانیه راهبردی را در زمان بیش از ۵۰ دقیقه در تلویزیون بخوانیم، راه درستی نیست.
وی تصریح کرد: یک زمان سخن از این بود که رسانه ها، کار رسانه ای انجام نمی دهند؛ بلکه عملیات روانی انجام می دهند. یعنی تکنیک هایی که به کار می رود، تکنیک های رسانه ای نیست؛ بلکه تکنیک های عملیات روانی است.


مقدم فر افزود: امروزه تکنیک های دشمنان ما از عملیات روانی هم عبور کرده و به جنگ نرم رسیده است. امروزه ما با تکنیک هایی مواجه هستیم که به صورت حرفه ای با یک حرف راست، دروغ می گویند. یعنی اساس حرف راست است؛ اما مفهومی را که به مخاطب می رساند، یک مفهوم دروغ است.

مقدم‌فر افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن از جنگ روانی عبور کرده و در حال حاضر در مرحله جنگ شناختی است.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌های داخلی همزبان با رسانه‌های خارجی هستند، دلیل آن هم این است که برخی از رسانه‌ها عرصه جنگ رسانه‌ای و شناختی را نشناخته و نسبت به آن آگاهی ندارند.

مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به جنگ نامتقارن رسانه‌ای با رسانه‌های غربی گفت: توانمندی‌های ما در مقایسه با رسانه‌های خارجی قابل مقایسه نیست اما آنچه که در این میان به ما برتری داده پیام انقلاب بوده که پیامی فطری است.

مقدم‌فر تصریح کرد: رسانه های خارجی همچون آسوشیتدپرس که ادعای استقلال دارند در واقع صرفاً دارای پوزیشن استقلال هستند ولی سیاست‌های آنها دارای استقلال نیست.

وی گفت: ما در حوزه رسانه آسیب‌ها و اشکالاتی داریم و باید توجه داشته باشیم که جنگ موجود جنگی نامتقارن است، اما در این میان ایران کشوری مستقل است و همان‌گونه که پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود تداوم آن در برابر هجمه های کشورهای مختلف نیز یک معجزه است.

مقدم‌فر در پایان گفت: یکی از مهمترین نقش رسانه‌ها در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد تبیین آن است و رسیدن به این هدف فقط با نشست‌ها انجام نمی‌شود و نیازمند به کارگیری هنر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 997913

وب گردی

وب گردی