یزدانمهر: پرداخت 570 میلیارد تومان وام شهریه به غیر انتفاعی ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: به دلیل کافی نبودن میزان وام شهریه اختصاص یافته به موسسه های آموزش عالی غیردولتی، صندوق رفاه 570 میلیارد تومان از درآمد اختصاصی خود را برای پرداخت وام در نظر گرفت که این مبلغ پرداخت شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر روز پنجشنبه در 'هفدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی-غیر انتفاعی کشور' اظهار کرد: وام شهریه در ردیف متفرقه بودجه قرار دارد؛ با این وجود 47 میلیارد تومان برای وام شهریه در نظر گرفته شد که کافی نبود و این مبلغ به 570 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی درباره مبلغ وام های شهریه در دوره های مختلف، گفت: وام دوره کاردانی امسال از 300 هزار تومان به 750 هزار تومان رسید و پرداخت شد.
یزدان مهر افزود: همچنین مبلغ وام دوره کارشناسی ارشد از یک میلیون و 150 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان و وام شهریه دوره دکتری به سه میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان برای امور بانکی وام ها با بانک قرص الحسنه مهر ایران تفاهم نامه ای امضا شده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: کار گروهی در صندوق رفاه تشکیل شد و به کلیه متقاضیان واجد شرایط وام شهریه پرداخت کرده ایم.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان سالانه پنج میلیارد تومان یارانه غذا به موسسه های آموزش عالی پرداخت می کند.
رئیس صندوق رفاه ادامه داد: در ترم جاری سال تحصیلی 98-97، 22 میلیارد تومان یارانه غذا به موسسه های آموزش عالی غیر دولتی پرداخت شده که 11 میلیارد تومان از این وجه توسط وزیر علوم تامین شده است.

وی عنوان کرد: سیاست صندوق و وزارت علوم در راستای حل مشکلات موسسه های غیر انتفاعی و آسیب شناسی این مراکز است.
هفدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها و برخی از معاونان وزیر علوم، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و جمع کثیری از روسای موسسه های آموزش عالی غیر دولتی سراسر کشور صبح امروز در سازمان تحقیقات وزارت کشاورزی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997963

وب گردی

وب گردی