گام بعدی؛ ائتلاف علیه ایران

یک روزنامه عرب زبان به ۲ بخش از جزئیات طرح خطرناک آمریکا علیه مسأله فلسطین موسوم به معامله قرن اشاره کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ روزنامه رأی الیوم در مقاله ای با اشاره به سفر منطقه ای جرد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا در خصوص معامله قرن به ۲ بخش از این طرح خطرناک علیه مسأله فلسطین اشاره کرد.

در ادامه این مقاله آمده است: سخنان اخیر کوشنر بیانگر آن است که معامله قرن بر پایه ۴ اصل بنا شده است: آزادی، کرامت، امنیت و توسعه اقتصادی. وی تاکید کرد که مسأله مهم در نظر آنها ادغام اسرائیلی ها در منطقه و حل مسأله مرزها و شرایط دائمی اما سخنی در خصوص قدس اشغالی مطرح نکرد.

انتخاب ۵ کشور حوزه خلیج فارس(امارات، عمان، بحرین، قطر و عربستان) در جریان سفر کوشنر با این هدف صورت گرفته که حمایت مالی آنها را در خصوص ۲ بخش از معامله قرن جلب شود.

بخش اول: دادن غرامت به آوارگان فلسطینی در برابر چشم پوشی آنها از حق بازگشت چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم. نوار غزه بیشترین تجمع آوارگان را در خود دارد بنابراین کوشنر می کوشد تا میلیاردها دلار از کشورهای عربی گرفته و آن را در این منطقه خرج کرده و جوانان را سر کار ببرد تا حق بازگشت از یادشان رفته و مقاومت در برابر اشغالگران به کلی فراموش شود. کشورهای همسایه نیز در برابر پیشنهادات مالی، اقدام به پذیرش آوارگان فلسطینی کنند.

بخش دوم: ارائه ۲۵۰ میلیارد دلار به عنوان غرامت به یهودیان عرب که بعد از سال ۱۹۴۸ در حمایت از پروژه صهیونیستها به اراضی اشغالی سفر کردند. از نظر کوشنر بدون دادن غرامت به این افراد نمی توان حل و فصل نهایی را محقق کرد.

۴ اصلی که کوشنر از آن سخن گفت به صهیونیستها تعلق دارد نه اعراب. به نظر می رسد کوشنر و رئیس جمهور آمریکا مسأله قدس اشغالی را کاملا ندیده گرفته اند. معامله قرن تنها مسأله عادی سازی روابط با اسرائیل را در خود ندارد بلکه در مرحله بعدی یک ائتلاف سیاسی و نظامی علیه ایران را به دنبال خواهد داشت. زمانیکه کوشنر از آزادی حرکت و برداشتن مرزها سخن می گوید منظورش آزادی حرکت اعراب میان کشورهایشان نیست بلکه منظور صهیونیستها و کالاهایشان است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 997977

وب گردی

وب گردی