دشمن جنگ ترکیبی "سیاسی، اقتصادی و فرهنگی" را آغاز کرده است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه هدف دشمن از جنگ اقتصادی دشمن ایجاد حس ناامیدی از آینده نظام است، گفت: امروز دشمن جنگ ترکیبی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را علیه ایران آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ، امیر احمدرضا پوردستان عصر امروز در همایش علمی ـ تخصصی تمنا که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که از جنگ صفین فهم می‌شود این است که باید در موقع بحران و فتنه در کنار مجموعه بود زیرا جدایی از مجموعه با افتادن در دام شبهات نگرانی‌ها همراه خواهد شد.

وی افزود: درزمانی که هنوز در یک کشور جنگ یا بحرانی رخ نداده باید در پی ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و خاک‌ریزهای قابل‌اعتنا و ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با دشمن بود، حقیقت این است که جنگ نظامی یک واقعیت عینی بوده که ممکن است در حال کشور یا جامعه‌ای مانند حوادث طبیعی دیگر رخ دهد.

امیر پوردستان با اشاره به اهمیت آمادگی در برابر جنگ و بحران و ابراز کرد: با آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های دفاعی می‌توان خسارت‌های حاصل از جنگ را کاهش داد، آمادگی برای جنگ با افزایش اعتماد نفس و ارتقای امنیت روانی ارتباط مستقیمی دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: آمادگی نیروهای نظامی سبب افزایش اعتمادبه‌نفس عمومی و افزایش ضریب امنیت روانی مردم می‌شود. حضور به‌موقع مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه‌های دشمنان را خنثی و امید آن‌ها را ناامید کرد. حقیقت این است که امروز دشمن جنگ ترکیبی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: هدف دشمن از جنگ اقتصادی دشمن ایجاد حس ناامیدی از آینده نظام است، مهم‌ترین عامل برگزاری کنفرانس ورشو بررسی وضعیت ایران بعد از فروپاشی در 22 بهمن‌ماه بود که با حضور پرشور مردم در 22 بهمن تمام این نقشه‌ها نقش بر آب شدند.

امیر پوردستان با اشاره به حادثه‌خیزی کشور اضافه کرد: از 40 نوع بلای طبیعی موجود در دنیا 31 مورد از آن در ایران احتمال بروز داشته و از این نظر ایران کشوری بلاخیز محسوب می‌شود، با توجه به حادثه‌خیزی کشور باید در برابر بروز حوادث مختلف آمادگی‌های لازم را به وجود آورد، از ویژگی‌های مهم بحران غافل‌گیری، مخدوش کردن اطلاعات و از بین رفتن انسجام در بین مردم است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در برابر بروز بحران و حوادث طبیعی دارای ظرفیت و تجهیزات کارآمد بسیاری است، وجود کادر درمانی و مراکز درمانی متعدد ازجمله ظرفیت‌های مهم ارتش است.

وی گفت: عبور از روش‌های سنتی و ورود به عرصه نوین امدادرسانی و نجات از رویکردهای مهم ارتش است. ارتش ایران برای مقابله با ماجراجویی دشمن در مرزهای کشور برنامه ویژه دارد.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: حقیقت این است که نوع‌دوستی وامداد و نجات فراتر از مرزهای جغرافیایی هر سرزمینی معنا پیداکرده و از این منظر ارتش جمهوری اسلامی محدوده کمک امدادرسانی خود را تمام عرصه بین‌الملل در حوزه‌های مختلف می‌داند. یکی از ظرفیت‌های مهم ارتش دارا بودن از تجهیزات مدرن و تسلط به زبان‌های کشورهای هدف امدادرسانی و کمک است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: در این بیانیه اهمیت ویژه‌ای به نسل جوان داده‌شده است، پرچم انقلاب باید به دست افراد بصیر و شجاع سپرده شود. یکی از ویژگی‌های مهم پرچم‌داران آینده انقلاب این است که افرادی دشمن‌شناس بوده و درصحنه‌های مختلف انقلاب بدون داشتن روحیه گلایه حضور به هم برسانند.

کد خبر: 997986

وب گردی

وب گردی