دیدار  ترامپ و اون پایان یافت

دومین نشست رئیس جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام بدون امضای هرگونه توافق خلع سلاح هسته‌ای پایان یافت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کاخ سفید پس از پایان دومین روز نشست «دونالد ترامپ» با «کیم جونگ اون» اعلام کرد که در این نشست هیچ توافقی برای خلع سلاح کره شمالی حاصل نشد اما «دو رهبر مذاکرات مثبتی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و مسائل اقتصادی» داشتند.

«سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای مذاکره میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی را سازنده خواند و افزود که باید منتظر ملاقات‌های دیگری میان دو رهبر در آینده بود.

وی همچنین از لغو صرف نهار دونالد ترامپ با کیم جونگ اون و مراسم امضای توافقی که برای بعد از ظهر روز پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود خبر داد.

این تغییرات در برنامه دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی باعث پائین آمدن ارزش پول در کره جنوبی و سقوط ارزش سهام در بازارهای بورس منطقه شد.

دونالد ترامپ در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با رهبر کره‌شمالی ضمن سازنده خواندن مذاکرات خود با کیم جونگ اون گفت که به رغم عدم دستیبابی به توافق، کره شمالی به توقف آزمایشات هسته‌ای و موشکی پایبند خواهد ماند.

رئیس جمهوری ایالات متحده درباره قول رهبر کره شمالی برای توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای اظهار داشت: «او قصد ندارد مجددا به آزمایشات موشکی و هسته‌ای دست بزند؛ من حرف او را قبول می‌کنم و امیدوارم همین کار را انجام دهد».

انتهای پیام /

کد خبر: 997996

وب گردی

وب گردی