تلاش روسیه برای ایجاد کارگروه عادی سازی اوضاع سوریه

رئیس جمهوری روسیه از ایده تشکیل گروه‌های بین‌المللی جدید برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از پیروزی کامل بر داعش و خروج تمام نیروهای خارجی از این کشور سخن به میان آورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت، در خصوص کارگروه‌ها ما ایده‌ای در زمینه تشکیل ساختاری عملی و بین‌المللی برای عادی سازی اوضاع سوریه بعد از نابودی آخرین کانون‌های تروریستی داریم و قبل از هر چیز سوریه و رهبری آن و احتمالا مخالفان، دیگر گروه‌های مربوطه و کشورهای منطقه را نیز در برمی‌گیرد.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد، این طرح بر لزوم خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه و بازپس‌گیری موسسات دولتی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

پوتین خاطرنشان کرد: این طرح همسو با موضع روسیه درباره پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه است و در دستور کار دیدار روز گذشته من با بنیامین نتانیاهو مطرح شد.

وی درباره ارزیابی اوضاع کنونی سوریه گفت، اوضاع سوریه ثابت شده و آخرین کانون تروریستی در این کشور نیز در آینده نزدیک نابود خواهد شد.

پوتین ادامه داد: مناطقی در استان ادلب و شرق فرات هنوز امن نشده و ما با نتانیاهو لزوم تلاش در این مسیر را بررسی کردیم.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه نسبت به تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای توسعه منطقه تحت نفوذ خود در ادلب واقع در شمال غرب سوریه و تسلط بر کل این استان هشدار داد.

این وزارتخانه افزود، فرماندهی میدانی شورشیان در راستای بازسای ساختار گروه‌های هم‌پیمان هیئت تحریر الشام با هدف تقویت توانمندی هجومی آن در محورهای حلب، حماة و کوه‌های لاذقیه تلاش می‌کند و افراد مسلح در تلاش هستند بر کل استان ادلب تسلط یابند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، افراد مسلح تحریر الشام یا النصره مهمترین تهدید بر امنیت و ثبات سوریه هستند و تقریبا بر منطقه کاهش تنش در ادلب تسلط یافته‌اند. تعداد نقض‌های توافق آتش‌بس کاهش نداشته است.

این سخنگو همچنین گفت، مسکو شروع تخلیه ساکنان اردوگاه الرکبان و برچیدن آن را ضروری می‌داند.

انتهای پیام /

کد خبر: 997998

وب گردی

وب گردی