طرح آمریکا در ونزوئلا شکست خورده است

سخنگوی وزرات خارجه روسیه اعلام کرد طرح آمریکا برای مداخله در ونزوئلا به بهانه انتقال کمک های بشردوستانه شکست خورده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تلاش آمریکا برای مداخله در ونزوئلا و تغییر ساختار قدرت در این کشور شکست خورده است.

زاخارووا در ادامه اعلام کرد: آخرین بخش از برنامه آمریکا برای ونزوئلا در قالب ارسال کمک های بشردوستانه و افزایش مداخله جوئی قرار داشت اما این طرح نیز به هیچ نتیجه ای دست نیافت.

زاخارووا افزود: «تلاش غیرقانونی بیست و سوم ماه فوریه بخش تندروی مخالفان ونزوئلایی که از آمریکا الهام گرفته و مورد حمایت گروه‌های افراط گرای کوکتل مولوتف در دست است، برای عبور از مرز به بهانه انتقال کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه از ابتدا محکوم به شکست بود. طراحان آن به خوبی آگاه بودند که همیشه از هرگونه تجاوز به مرز کشور جلوگیری خواهد شد، زیرا این حمله‌ای مستقیم به حاکمیت کشور است».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که در یک کنفرانس خبری این اظهارات را بیان می‌کرد، افزود: «خوشبختانه، طرح تبهکارانه مقامات شبه بشردوست شکست خورد».

او همچنین تاکید کرد روسیه از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهاد شده توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل حمایت نخواهد کرد. در این پیش نویس قطعنامه، آمریکا به دنبال برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998000

وب گردی

وب گردی