نیازمند گسترش حضور بانوان در عرصه‌های آموزشی و تربیتی هستیم/ بررسی عدالت جنسیتی در آموزش و پرورش

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، گفت: یکی از ملزومات پیشرفت نظام آموزش و پرورش، مبنا قرار دادن موضوع عدالت جنسیتی و گسترش حضور بانوان در عرصه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی است.

فرحناز مینایی پور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بانوان کشور ما همواره در عرصه تربیتی و پرورشی پیشرو بوده اند و میتوان گفت نقش موثرتری نسبت به مردان داشته اند.

وی ادامه داد: در همین راستا ما یکی از ملزومات پیشرفت نظام آموزش و پرورش را بر مبنا قرار دادن موضوع عدالت جنسیتی می دانیم و حضور بانوان در عرصه های آموزشی، تربیتی و فرهنگی باید توسعه یابد.

مینایی پور تصریح کرد: در واقع باید شرایطی را ایجاد کنیم تا زنان و دختران ما علاوه بر وظایف مادری و همسری خود، باتوجه به علایق خود و بدون هیچ گونه محدودیتی فعالیت های اجتماعی خود را نیز دنبال کنند.

وی افزود: همچنین یکی از اصول مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانات مقام معظم رهبری، در راستای تحکیم بنیان خانواده بوده که آن را نیز سر لوحه خود قرار داده ایم.

مینایی پور در ادامه گفت: در زمینه عدالت تربیتی دختران، آموزش حقوق ویژه دختران و موضوعاتی مانند آشنایی با فضای مجازی و مخاطرات آن و همچنین پیگیری تحقق انتصابات زنان در نظام آموزش و پرورش اقدامات متعددی انجام داده ایم و به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافته ایم.

وی بیان کرد: کتابی که به تازگی تحت عنوان مدیران زن آموزش و پرورش است، ضمن معرفی این افراد در سالیان گذشته تا به امروز پرداخته و اقدامات شایسته آنان را نیز ذکر کرده است.

مینایی پور در پایان تاکید کرد: همچنین در راستای تقویت روحیه دختران و ایجاد آرامش، شادی و نشاط بیشتر برای این عزیزان نیز برنامه های فراوانی داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم آن ها را به نحو احسن محقق سازیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 998020

وب گردی

وب گردی