روغن سویا بهتر از ماهی

تحقیقات تازه منتشر شده نشان می‌دهد که روغن سویا در مقایسه با روغن ماهی برای درمان خستگی سرطان پستان در زنان بهتر عمل می‌‌کند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، طبق مطالعه جدید روغن سویا ممکن است از روغن ماهی برای کاهش خستگی مرتبط با سرطان پستان بهتر باشد.

نتایج این تحقیق، همراه با یافته‌های دیگر، سوالات جدیدی در مورد ارزش روغن ماهی و همچنین مصرف سویا توسط زنان مبتلا به سرطان سینه، به وجود آورده است.

«لوک پپون» استاد جراحی در برنامه کنترل سرطان در موسسه سرطان Wilmot در مرکز پزشکی دانشگاه راچستر، می‌گوید: مطالعه ما نشان می دهد که مزایای روغن ماهی گاها اغراق آمیز است. این مطالعه در مجله «National Cancer Institute Spectrum» منتشر شده است.

سالهاست که آمریکایی ها از مکمل های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، برای درمان و محافظت در برابر انواع بیماری ها و تقویت سلامت قلب و عروقی استفاده می کنند؛ اما مطالعات و از جمله تجدید‌نظر در چندین آزمایش بالینی، نشان داده اند که مزیت چندانی برای مصرف مکمل‌های روغن ماهی وجود ندارند.

با این حال، به دلیل این که روغن ماهی می‌تواند التهاب را در بدن کاهش دهد، محققان می‌خواستند دریابند که آیا در برخی از بیماران مبتلا به سرطان هم مفید است یا نه. تحقیقات قبلی ارتباط بین خستگی و التهاب را نشان داده و پیشنهاد می کند که روغن ماهی ممکن است مفید واقع شود.

محققان طی بررسی هایی در بین 80 زن بهبود یافته از سرطان پستان مصرف روغن سویا و ماهی را برررسی کردند؛ زیرا این مکمل به جای امگا 3، حاوی امگا 6 است.

دانشمندان اعلام کردند، سویا (امگا 6) عموما به عنوان ویژگی‌های ضد‌التهابی مطلوب‌تر به نظر می رسد.

دانشمندان اعلام کردند که هنوز شواهد کافی برای حمایت از مصرف روغن سویا توسط بیماران وجود ندارد و باید مصرف این مکمل در کنار غذا بدون توصیه پزشک نباشد.

تحقیقات بیشتر به درک کامل ارتباط بین التهاب، چربی های رژیمی و خستگی ناشی از سرطان کمک می کند. موسسه ملی سرطان از این مطالعه فعلی حمایت مالی کرده است.

خستگی (Fatigue) نوعی احساس نداشتن نیرو است که باید از ضعف عضلانی (weakness) تفکیک شود. خستگی برخلاف ضعف عضلانی معمولاً با استراحت رفع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998033

وب گردی

وب گردی