پاکستان خلبان هندی را آزاد کرد

پاکستان شامگاه جمعه و چند ساعت دیرتر از آنچه پیشتر اعلام شده بود خلبان اسیر هندی را تحویل مقامات این کشور داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش به نشانه حسن نیت و تعهد خود به «صلح» این خلبان هندی را آزاد خواهد کرد.

این خلبان هندی پس از سرنگونی جت جنگی‌اش به اسارت نیروهای پاکستان در آمده بود. وزیر خارجه هند از پاکستان خواسته بود تا خلبان اسیر این کشور را هر چه سریع‌تر و در سلامت کامل تحویل دهلی نو بدهد.

تصاویر مربوط به آزادی خلبان اسیر هندی به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش شد. پاکستان خلبان اسیر هندی را در روستای مرزی واهگه درایالت پنجاب پاکستان تحویل مقامات هند داد.

وزارت دفاع هند اعلام کرده که خلبان آزاد شده این کشور برای آزمایشهای پزشکی به بیمارستان منتقل شده است. بنا به این گزارش او به دلیل بیرون پریدن از جنگنده خود باید از نظر پزشکی تحت نظر قرار گیرد.

هند و پاکستان روز چهارشنبه، ۲۷ فوریه، ادعا کردند جنگنده‌های یکدیگر را سرنگون کرده‌اند. در جریان سقوط یک فروند هواپیمای جنگی ارتش هند در خاک پاکستان، خلبان هندی به اسارت ارتش پاکستان درآمد.

تنش نظامی اخیر میان هند و پاکستان از زمان حمله انتحاری گروه جیش محمد به نظامیان هندی در ایالت کشمیر آغاز شد. در آن حمله که روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن روی داد دست کم ۴۰ تن از نیروهای هندی کشته شدند.

هند پاکستان را به حمایت از گروه‌های افراطی متهم می‌کند، اتهامی که مقامات پاکستان آن را رد می کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 998049

وب گردی

وب گردی