مدیریت ریزگرد داخلی با توسعه فناوری مالچ‌های غیر نفتی

با توجه به اقدامات انجام شده از سوی کارگروه محیط زیست ستادتوسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کانون‌های تولید ریزگرد داخلی با توسعه فناوری مالچ‌های غیر نفتی مدیریت می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به پیگیری های انجام شده یکی از پروژه های مقابله با ورود ریزگردها و به کارگیری مالچ های غیر نفتی در کمیته تخصصی گرد و غبار در سازمان محیط‌زیست در مراحل کارشناسی تایید شده و آماده عقد قرارداد است.

از دیگر اقدامات کارگروه محیط زیست ستادتوسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری قرارداد فناوری توسعه پرورش ماهی در قفس بر اساس تفاهم نامه همکاری با سازمان شیلات برای ایجاد پایلوت های 400 تنی در 7 استان ساحلی در شمال و جنوب کشوراست که در حال اجراست.

انعقاد تفاهمنامه با وزارت عتف در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه ها به‌عنوان یکی از نهادهای مهم در ترویج و اشاعه فرهنگ مدیریت سبز در کشور، که تاکنون با 7 دانشگاه هماهنگی و طرح های اولیه دریافت شده از اقدامات دیگر این کارگروه است که از مجموع این دانشگاه ها در حال حاضر دردانشگاه تربیت مدرس 2 پروژه فناوری الف ( استحصال آب آشامیدنی از باران در سواحل شمالی کشور) و ب (بازچرخانی فاضلاب پردیس مرکزی دانشگاه تربیت مدرس) آماده عقد قرارداد است.

همچنین در کارگروه محیط زیست ستادتوسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح های واصله از جمله تولید پروژه آب دیونیزه از باران، ساخت مصالح ساختمانی از ماسه بادی و مقابله با خشکیدگی درختان بلوط نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998069

وب گردی

وب گردی