واکنش رئیس پلیس راهور پایتخت به ویدئوی منتشر شده فرهاد مجیدی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اعمال قانون برای خودرویی که با سرعت 130 کیلومتر در بزرگراهی که سرعت مجاز در آن80 کیلومتر است، وظیفه مامور پلیس راهور است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدرضا مهماندار در خصوص ماجرای برخورد قانونی با فوتبالیست مطرح کشور گفت: ساعت 2 صبح امروز یک دستگاه سواری هیوندا توسان در مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس با سرعت 130 کیلومتر در حرکت بود که از سوی مامور وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون و دستور ایست آن صادر شد. این در حالی بود که سرعت مجاز در بزرگراه گفته شده 80 کیلومتر است.

وی افزود: مامور راهور طبق قانون از راننده خودرو که مشخص می شود یکی از فوتبالیست های مطرح کشور است مدارک خودرو را درخواست می کند که راننده هیوندا از ارائه مدارک خودداری می کند و می گوید که مدارکی ندارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که مامور طبق قانون موظف به درخواست مدارک بوده گفت: مرحله دوم اعمال قانون مشخص شدن حالت عادی راننده است. در این ماجرا، وقتی مامور از راننده متخلف می خواهد که بازدم خود را به صورت مامور فوت کند راننده ممانعت می کند.

سردار مهماندار گفت: از افرادی که چهره محبوبی نزد مردم دارند و جوانان می توانند از آنها الگوبرداری کنند انتظار می رود بیشتر از بقیه حرمت قانون را نگه داشته و رفتاری خلاف قانون نداشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: مامور راهور در این ماجرا طبق قانون درست عمل کرده است چراکه همه در برابر قانون یکسان هستند.

گفتنی است ، فرهاد مجیدی ویدئویی منتشر کرد و از برخورد مامور پلیس راهنمایی رانندگی برای اصرار بر گرفتن تست الکل از خود انتقاد کرد.

مجیدی از رفتار افسر پلیس ویدئویی منتشر کرده و در متنی نوشته است: «متاسفانه بعضی از افراد بجای انجام وظیفه، مردم آزاری یاد گرفته اند. ما امنیت شهر و مردم را از تلاش و جانفشانی عزیزان ناجا داریم. دیشب بعد از سفر اهواز و خروج از فرودگاه مهرآباد، در یکی از اتوبان های تهران به سمت منزلم در حرکت بودم که با ایست ناجا توقف کردم. مامور مربوطه بلافاصله بعد از توقف من در کمال بی ادبی و توهین، از من درخواست تست الکل کرد! من هم تست دادم و وقتی که گفتم من از اهواز و فرودگاه آمدم نه مهمانی و فهمید که من در حال فیلم گرفتن از ادبیات نامناسبش هستم با بی ادبی و به دروغ گفت سرعت شما زیاد بوده! و ماشین را به دلیل سرعت زیاد توقیف کرد. من هم به قانون احترام گذاشتم اما کلیه مکالمه را فیلم گرفتم تا برای برخورد با مامور خاطی تحویل مراجع مربوطه بدهم.»

این ویدئو به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است و بازتاب‌های بسیاری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998070

وب گردی

وب گردی