17 فلسطینی در اعترضات علیه اشغال گری زخمی شدند

چهل و نهمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه عصر روز جمعه با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد که طی آن ۱۷ فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، تظاهرات بازگشت روز جمعه تحت عنوان جمعه «باب الرحمه» برگزار شد.

هیات عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره غزه طی فراخوانی خواستار حضور پررنگ فلسطینیان در تظاهرات امروز شده بود.

اشغالگران صهیونیست از همان لحظات اولیه آغاز تظاهرات بازگشت در مرزهای غزه، اقدام به شلیک گلوله و گاز اشک آور به سمت شرکت کنندگان در این فعالیت مسالمت آمیز کردند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ۱۷ فلسطینی در جریان این تظاهرات به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه در ۳۰ مارس سال گذشته تاکنون، ۲۶۷ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۷ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنها وخیم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به رغم تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس و اطراف و محوطه‌های مسجد الاقصی، بیش از ۳۰ هزار نمازگزار در نماز جمعه این هفته در این مسجد مبارک شرکت کردند.

صدها نمازگزار برای دومین هفته متوالی نماز جمعه را مقابل باب الرحمه - یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی که هفته گذشته پس از ۱۶ سال تعطیلی بازگشایی شد- اقامه کردند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که اداره اوقاف اسلامی قدس تنها طرفی است که رسیدگی به امور مسجد الاقصی را برعهده دارد.

«شیخ محمد سلیمم تجاوزات و حملات اخیر نظامیان اسرائیلی به نگهبانان مسجد الاقصی، علما و نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر، ده‌ها نفر از افرادی هم که توسط رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی تبعید شده‌اند، نماز جمعه را مقابل باب الاسباط در بخش قدیمی قدس اقامه کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 998074

وب گردی

وب گردی