تکنولوژی تبدیل انرژی به گاز

تولید هیدروژن بر اساس انرژی باد، اکنون پتانسیل تجاری شدن را دارد. تا به حال، به طور کلی فرض شده بود که این فناوری انرژی سازگار با محیط زیست، نمی تواند به طور سودآوری اجرا شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه فنی مونیخ، اقتصاددانان دانشگاه فنی مونیخ (TUM)، دانشگاه مانهایم و استنفورد در حال حاضر بر اساس شرایط بازار در آلمان و تگزاس اعلام کردند که چگونه امکانات تولید انعطاف پذیر می‌تواند این فناوری را به یکی از مهم‌ترین عوامل در انتقال سیستم انرژی تبدیل کند.

فناوری تبدیل برق به گاز شامل ذخیره سازی هیدروژن و استفاده از آن برای تعادل شبکه‌های توزیع برق است. این یک تکنیک سبز زیست محیطی است؛ زیرا انرژی بیش از حد می تواند برای تولید هیدروژن از طریق الکترولیز آب استفاده شود.

این هیدروژن بعدا می تواند انرژی را بهبود بخشد و به شبکه خط لوله گاز اضافه شود. محاسبات نشان می دهد که فناوری تبدیل انرژی به گاز در حال حاضر به نفع صنایع کوچک و متوسط است و انتظار می رود برای صنایع بزرگ در سال 2030 نیز چنین باشد.

اقتصاددانان می‌گویند، به همین دلیل می توان از تکنولوژی تبدیل انرژی به گاز برای توسعه زیرساخت های سازگار و مرتبط با محیط زیست مانند تولید برق، چرخه تولید و حمل و نقل استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998077

وب گردی

وب گردی