مقاوم سازی پل ۴۵ ساله/ بهره برداری از ۴ پروژه عمرانی

۴ پروژه عمرانی شهری صبح امروز با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، ۴ پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین المللی شهر تهران، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید بابایی و فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران، پروژه های هستند که امروز به بهره برداری رسیدند.

تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، یک تقاطع ۳ سطحی است؛ در این طرح، بزرگراه شهید حکیم در محل تقاطع با بلوار المپیک در تراز موجود ادامه یافته، حرکت شمالی- جنوبی بلوار یادشده به تراز منهای یک منتقل شده و در نهایت گردش ترافیکی شمال به شرق از طریق یک پل جهتی تامین شده است. برقراری ارتباط آزادراه تهران- کرج و بلوار شرقی مجموعه ورزشی آزادی به میدان دهکده المپیک و همچنین اتصال بلوار المپیک به بلوارهای شرقی و غربی مجموعه ورزشی آزادی، از جمله مهمترین تاثیرات ترافیکی پروژه مذکور به شمار می آید.

همچنین پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین المللی شهر تهران نیز یکی دیگر از پروژه هایی بود که امروز به بهره برداری رسید. این پل با قدمتی حدود ۴۵ سال، شامل ۲ دستگاه پل بتنی با عرشه پیش تنیده است. استهلاک و از بین رفتن تمام نئوپرنها و الاستومرهای پل، عدم جوابگویی سازه مقابل نیرو های طولی و عرضی ناشی از زلزله، وجود ترک های متعدد در ستون ها، آسیب دیدگی شدید قرنیز ها و همچنین از بین رفتن پیاده روها، ایزولاسیون و روکش آسفالت پل، از جمله مهمترین نواقص و مشکلاتی بود که سبب تعریف، طراحی و اجرای پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل چمران- نمایشگاه شد.

از سوی دیگر در مورد پل تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید بابایی، فرسودگی نئوپرن ها و الاستومرها، ضعف کلیدهای برشی برابر زلزله، وجود ترک های متعدد در سرستون ها و از بین رفتن درزهای انبساط، کارشناسان شرکت یادمان سازه را بر آن داشت تا این پل بتنی را از طریق اعمال راهکارهای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، به شرایط مناسب سرویس دهی بازگردانند. این پل سواره رو با قدمتی حدود ۲۰ سال، از جمله پل های پرتردد شبکه معابر بزرگراهی در محدوده منطقه یک تهران است.

فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران نیز یکی دیگر از پروژه هایی بود که امروز با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

این پروژه شامل ۱۴۰۰ متر لوله گذاری در طول خیابان خاوران (در بخش حدفاصل خیابان مخبر تا خیابان ناصری) به انضمام بخشی از طول خیابان ناصری است. بهره برداری از این بخش شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، ضمن کمک به کاهش مشکل آبگرفتگی در مناطق ۱۴ و ۱۵، امکان بهسازی انهار موجود در محدوده خیابان خاوران را فراهم ساخته و در نگاهی وسیعتر سبب اصلاح شبکه جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی شرق و جنوب شرق پایتخت خواهد شد.

در این مراسم صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست، بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورا، علی نوذرپور شهردار منظقه ۲۲، افشین حبیب زاده رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ایرج معزی معاون عمرانی شهردار تهران که گفته می شود پس از این مراسم استعفایش را به صورت رسمی اعلام می کند نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998083

وب گردی

وب گردی