وزارت اطلاعات برای مقابله با جنگ اقتصادی چه کرده است؟

بسیج دانشجویی 12 دانشگاه کشور طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات ضمن طرح سه سوال مهم، از وی برای حضور در یکی از دانشگاه‌ها و پاسخ به سوالات دانشگاهیان دعوت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی 12 دانشگاه کشور طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات ضمن طرح سه سوال مهم، از حجت‌الاسلام‌ علوی برای حضور در یکی از دانشگاه‌ها و پاسخ به سوالات دانشگاهیان دعوت کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

« حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی
وزیر محترم اطلاعات جمهوری اسلامی ایران
سلام‌علیکم؛

حضرت‌عالی در بهمن امسال، از شناسایی و دستگیری تعدادی از اعضای گروه‌های تروریستی خبر دادید که قصدشان، ایجاد خرابکاری در دهه فجر بود. روشن است که نیروهای اطلاعاتی با همراهی سایر نیروهای مؤثر امنیتی و نظامی ازجمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و... امنیت بی‌بدیلی را در منطقه پرآشوب غرب آسیا برای کشور به ارمغان آورده‌اند که نمی‌توان از آن چشم پوشید، لکن شما و سایر قوای امنیتی کشور به‌خوبی میدانید که میدان اصلی جنگ در شرایط فعلی، اقتصاد و تشدید فشارها و تحریم‌های مالی توسط نظام سلطه است که کیان نظام جمهوری اسلامی و فشار به مردم را نشانه رفته است.

همان‌گونه که رهبر انقلاب اشاره فرمودند که « جنگ واقعی، جنگ اقتصادی است. جنگ واقعی تحریم است. جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است. ما را به جنگ نظامی متوجه می‌کنند تا از این جنگ غفلت کنیم. 27/11/95 ».

در چنین شرایطی، نقش‌آفرینی فعالانه سرویس‌های امنیتی به‌ویژه وزارت اطلاعات به‌عنوان متولی مهم صیانت از منافع و امنیت ملی ضروری است.

اگر درزمینهٔ امنیت هوشیاری نباشد تبعات بسیار بدی در انتظار مردم خواهد بود. یک نمونه آن را در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که به شهادت تلخ و ناگوار 27 پاسدار مدافع اسلام و ایران به دست عوامل تکفیری منجر گردید.یا حادثه اهواز و قبل‌تر از آن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و... لیکن با قاطعیت می‌توان گفت غفلت در جنگ اقتصادی، شمول بسیار گسترده‌تر و تبعات بسیار مخرب‌تر از عرصه امنیتی و نظامی دارد و همه جامعه اعم از پیر و جوان و کودک، زن و مرد را در معرض حملات تروریستی اقتصادی قرار می‌دهد که همین‌الان می‌شود این تبعات مخرب و زیان‌بار را با گوشت و پوست‌واستخوان مشاهده و لمس کرد:

- افت شدید ارزش پول ملی و در مقابل آن افزایش شگفت‌انگیز نرخ ارز از حدود 4 هزار تومان به 12 هزار تومان در یک سال اخیر
- افزایش قیمت کالاهای موردنیاز مردم مانند گوشت که با رشد بیش از 100 درصدی به بالای 100 هزار تومان برای هر کیلو رسید وصف‌های بسیار طولانی را در سرما برای خرید ایجاد کرد و موجب نارضایتی شدید مردم شده است. همین وضعیت در چند ماه گذشته برای کمبود کالایی مثل پوشک نیز وجود داشت که موردانتقاد مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و البته لیست این کالاها رو به فزونی می‌نماید.

در چنین وضعیتی این سؤال اساسی مطرح می‌گردد که کارنامه شما و وزارتخانه مطبوعتان درزمینهٔ شناسایی و رصد تحرکات دشمن در جنگ اقتصادی، شناسایی نقشه‌های تکمیلی همچون استفاده از معاهدات بین‌المللی برای افزایش فشار بر کشورهای تحریم شده و... چیست؟ آیا تابه‌حال به وظیفه مهم خود در آگاه‌سازی مسئولان و تصمیم گیران ارشد نظام در مواجهه با دشمن در این عرصه نبرد وسیع و نابرابر اقدامی کرده‌اید؟ آیا همانند عرصه امنیت نظامی در عرصه امنیت اقتصادی به‌طور جد فعال و کارامل هستید؟ از شواهد متعدد که دو نمونه آن در بالا اشاره شد، می‌توان گفت یا کارنامه‌ای نیست یا اگر هست بسیار ضعیف است.

این در حالی است که مانند نبرد در سایر عرصه‌ها می‌توان با قاطعیت گفت که دشمنان بیرونی به‌تنهایی علیه مردم ایران به طراحی و عملیات مبادرت نمی‌ورزند و حتماً از نفوذی‌ها در نظام اقتصادی و تصمیم‌گیری کشور استفاده می‌کنند. از این طریق است که می‌توانند معیشت مردم را گروگان گرفته و نظام اسلامی را در اداره اقتصاد کشور ناتوان نشان دهند. آیا بزرگ‌ترین دستگاه امنیتی کشور بااین‌همه امکانات و ساختار و توانایی اشراف بر داده‌ها و اطلاعات از کانال‌های داخلی و خارجی، توانسته است نفوذی‌ها را در جنگ اقتصادی شناسایی کرده و ناکام بگذارد؟

در جنگ اقتصادی جمع‌آوری، شناسایی و ردیابی جریانات پولی – مالی کشورها باهدف سلاح سازی مالی، از ادوات اصلی تهاجم برای دشمن محسوب می‌گردد و به اذعان دیوید کوهن مسئول و معمار تحریم‌های فلج‌کننده در وزارت خزانه‌داری آمریکا ، لازمه اجرای موفق تحریم‌ها، ردیابی و داشتن اطلاعات مالی از سراسر دنیا می‌باشد. برای همین آمریکا می‌کوشد تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود، تحت پوشش نهادهای بین‌المللی نیز با تحمیل کنوانسیون‌های مختلف به این امر مبادرت ورزد.

اگرچه انتظار از وزارت اطلاعات، شناسایی همین روش‌ها با استفاده از اطلاعات آشکار و پنهان و اطلاع‌رسانی به مسئولان برای تصمیم‌گیری صحیح است، ولی صحبت‌های ما با برخی از نمایندگان مجلس و ارزیابی فضای عمومی مسئولان دولتی، حاکی از عدم اشراف آنان به این خطرات واضح است و متأسفانه حتی عدم تسلط به متون برخی کنوانسیون¬ها که از تصویب مجلس گذشته است نیز موجب نگرانی شدید است و نشان از عدم آگاهی کافی در عرصه سهمگین نبرد اقتصادی دارد. در این راستاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: « در جنگ نظامی اگر شما توانستی حدس بزنی که نقشه دشمن چیست...خودت را آماده می‌کنی...در جنگ نظامی این‌جوری است...در جنگ اقتصادی...این‌ها همه جنگ است.(6/10/96) ».

لذا با توجه به نکات فوق‌الذکر از جنابعالی به‌عنوان متولی مهم‌ترین دستگاه امنیتی کشور می‌خواهیم به سؤالات زیر در یک جلسه صریح دانشجویی پاسخ دهید و ما دانشجویان انقلابی برای میزبانی شما در دانشگاه صداوسیما که خود از اعضای هیئت‌علمی آن می‌باشید یا یکی از دانشگاه‌های اصلی کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

سؤالات اصلی:

1- ازنظر شما نقشه دشمن در جنگ اقتصادی چیست والان در چه مرحله‌ای از انجام این نقشه است؟
2- نفوذی‌های دشمن در کدام دستگاه‌های تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند و راهبرد شما برای مقابله و پاک‌سازی آن‌ها چیست؟
3- با توجه به مشکلات اقتصادی کشور که دشمن و نفوذی‌های داخل می‌خواهند آن‌ها به بستر اعتراضات خیابانی تبدیل کنند تا امکان سوءاستفاده وسیع ضدانقلاب فراهم گردد، چه اقدامات پیشگیرانه‌ای در این خصوص صورت پذیرفته است؟

والسلام علیکم

انتهای پیام/

کد خبر: 998089

وب گردی

وب گردی