نقش کلیدی جوانان برای طی شدن مسیر در گام دوم انقلاب

سومین جلسه بررسی «بیانیه گام دوم انقلاب» با حضور اعضای کمیسیون واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار و در پایان این جلسه بیانیه‌ این تشکل دانشجویی در رابطه با موضوع جلسه منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین جلسه بررسی «بیانیه گام دوم انقلاب» با حضور اعضای کمیسیون واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد و در پایان این جلسه بیانیه‌ این تشکل دانشجویی در رابطه با موضوع جلسه منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: «اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است.» می دانیم که اینک در نقشه کلان، در مرحله گذر از نظام به سمت دولت سازی هستیم. خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که در بند اول فرمایشات حضرت آقا مطرح شده است، نقشه کلان قبلی را که معظم له فرموده‌اند (به ترتیب انقلاب، نظام، دولت، کشور و تمدن) نه تنها تخطئه نمی‌کند بلکه تایید کننده آن نیز هست.

در این بیانیه روی سخن اصلی با ما جوانان است؛ افسران جوان جنگ نرم رهبر انقلاب که به برکت انقلاب رویش پیدا کرده اند و آماده ی انجام ماموریت های مهمی هستند که فرمانده شان به آنها واگذار کرده است. لذا اکیدا باید جوانان به دنبال فهم ماموریت و بعد اجرای آن باشند.

افسر باید مدام گوشش به دو لب رهبر باشد تا به مجرد صدور فرمان آن را فهم کند؛ اهمیت این مطلب، از دقت در فرمایش رهبر انقلاب در جمع تبریزی ها مشخص می شود که دو عنصر مهم در حوادث شخصی و اجتماعی را "وقت شناسی" و "اقدام به هنگام" برشمردند. لذا تاخیر در رجوع به فرمایشات ولایت مطلقه فقیه در هنگام درست آن و عمل به موقع در راستای آن بسیار مورد اهمیت است.

همه افراد و تشکل ها و گروه های مختلف جوان؛ جوانان مومن و انقلابی، باید نسبت خود را با بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب تشخیص دهند؛ در این میان نسبت سنجی با »بیانیه گام دوم« بسیار مهم است و می توان مطالبات و ماموریت های مهم نسل جوان را از آن خارج کرد.

مباحث و نکات و محورهای بحث های معظم له در این بیانیه در این جلسات تبیین شد که ذکر همه این موارد مشکل است؛ فقط به برخی از عبارت های مهم آن اشاره های کوتاهی می کنیم:

زنده بودن انقلاب که در نهایت از شعار ها و آرمایش هایش هیچ گاه دست نخواهد برداشت و مدافع» نظریه ی نظام انقلابی«تا ابد خواهد بود.

فاصله ی بین باید ها و واقعیت ها، جوانان آرمان خواه ایران اسلامی را راضی نخواهد کرد و این فاصله با حضور جوانان مومن و دانا و پر انگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

جوانمردی و مروت انقلابی و صداقت و صراحت و اقتدار، دامنه ی جهانی و منطقه ایِ انقلاب در خور توجه است.

باید از گذشته ها درس بگیریم و از تجربیات بزرگانی همچون رهبر در این راستا استفاده کنیم.

با وجود مخالفت داخلی و خارجی بسیار علیه جمهوری اسلامی، انقلاب ما با ترکیب دین به علاوه ی سیاست در صحنه ی جهانی با ایدئولوژی ای متفاوت و حقیقی ایستاد.

مدیریت جهادی و ایمان و اعتقاد به «ما می توانیم» ما را به عزت و قدرت در صحنه ی بین الملل رسانده و التزام و اعتقاد بیشتر این جایگاه را ارتقا خواهد داد.

استقلال، امنیت، پیشرفت، در حد جایگاه مرجعیت شدن در بسیاری از علوم، مشارکت بالای مردمی که در جهان بی نظیر است، بینش سیاسی و فهم سیاسی بالای مردم در عرصه های داخلی و بین الملل، رشد عدالت اجتماعی، رشد اخلاق و معنویت، تسلیم ناپذیری و استکبارستیزی از جمله برکات انقلاب اسلامی ست. که البته در بهبود بیشتر تمام اینها و رشد هرچه بهتر، حضور کلیدی جوانان بسیار سرنوشت ساز است.

نقش بسیار مهم ایران اسلامی در منطقه و جایگاه تاثیر گذاری مهم ایران در این مرزها حائز اهمیت است.

در آخرین نکته نقش کلیدی ما جوانان در «همت»، «هشیاری»، «سرعت عمل» و «ابتکار» مهم است که باعث کمک به طی شدن مسیر می شود.»

انتهای پیام/

کد خبر: 998090

وب گردی

وب گردی