تولید فرآورده‌های بتنی از نخاله‌های ساختمانی

توسط یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری دانش بومی ،فرآورده های بتنی غیر سازه از بازیافت نخاله های ساختمانی در کشور تولید شد .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، قادرعلی پور مدیرعامل شرکت آسیا تیچین درباره تولید این محصولات دانش بنیان اظهار کرد: ما با به کارگیری فناوری بومی توانستیم از بازیافت نخاله های ساختمانی، فرآورده های بتنی غیر سازه تولید کنیم تا این نخاله ها قابل مصرف شوند.

وی درباره برنامه صادرات این محصولات دانش بنیان خاطر نشان کرد: درحال حاضر نمونه فرآورده های بتنی را تولید کرده ایم و درنظر داریم دیوارهای پیش ساخته ای را که از نخاله های ساختمانی تولید شده به کشورهای عراق و سوریه صادرکنیم.

علی پور در ادامه گفت: کلبه های پیش ساخته تولید این شرکت برای مناطق جنگ زده و زلزله زده قابل استفاده است که این کلبه ها با استفاده از نخاله های ساختمانی تولید می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: ما از نخاله های ساختمانی فرآورده های بتنی غیر سازه از جمله دیوار پیش ساخته، سنگ فرش، بلوک، موزاییک، خرده پیش ساخته ده فنری و جدول تولید کرده ایم که مواد اولیه تمامی این تولیدات رایگان و ازنخاله های ساختمانی به دست می آید.

علی پور درادامه گفت: ما این فرآورده های بتنی را از مواد کاملا رایگان که نخاله های ساختمانی است تولید می کنیم در حالی که یک سایت بازیافت نخاله ساختمانی با تکنولوژی بومی برای تولید فراورده های بتنی تجهیزات و ماشین آلات با هزینه های گزاف از خارج از کشور وارد کرده است.

وی درخصوص میزان اشتغالزایی ایجاد شده توسط این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر با تکنولوژی بومی توانسته ایم به صورت مستقیم برای 30 نفر اشتغالزایی و به صورت غیر مستقیم نماینده ما در شهرهای مختلف تعداد زیادی اشتغالزایی داشته اند.

علی پور با اشاره به اینکه نخاله های ساختمانی در خاورمیانه با نخاله های کشورهای اروپایی متفاوت است گفت: نخاله های ساختمانی در خاورمیانه کاملا متفاوت با نخاله های ساختمانی کشورهای اروپایی است زیرا نخاله های اروپایی صفحات گچی و سیمانی و سلولزی و راحت قابل جداسازی است اما نخاله های ایران و خاورمیانه خاک ، سیمان و آهک مخلوط هستند به راحتی قابل تفکیک نیستند و ما برای جداسازی آنها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998102

وب گردی

وب گردی